اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - 14 September 2019
وزیر بهداشت اندونزی در دیدار وزیر بهداشت کشورمان:
وزیر بهداشت اندونزی گفت: سفر ما به ایران برای ادامه همکاری هایی است که در نشست های آستانه و ژنو برای تقویت روابط دو کشور مورد تفاهم و توافق قرار گرفت و خوشحالیم که اشتراکات زیادی با ایران داریم.

لزوم تقویت همکاری‌های ایران و اندونزی در زمینه بهداشت ودرمان

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، خانم دکتر نیلا فرید ملوک وزیر بهداشت اندونزی در دیدار با دکتر نمکی وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: سلامت یکی از اولویت های رییس جمهور اندونزی است و دولت علاوه بر تمرکز در توسعه زیرساخت ها، به سلامت جامعه نیز توجه جدی دارد.

وی افزود: جمعیت ایران حدود 80 میلیون نفر است اما اندونزی 4 برابر ایران جمعیت و 17500 جزیره دارد که در منطقه زلزله خیزی قرار گرفته و مشکلات زیادی در کشور داریم چون الگوی بیماری ها از واگیردار به سمت غیرواگیر تغییر یافته است بنابراین اولویت و تمرکز ما نیز، این بیماری ها به ویژه دیابت و فشارخون بالا است.

وزیر بهداشت اندونزی خاطرنشان کرد: شناسایی و غربالگری فشارخون بالا در ایران برای جمعیت بیش از 30 میلیون نفری و کاهش مرگ مادران باردار و کودکان برای من جذاب است و می توانیم در این زمینه ها همکاری هایی در آینده داشته باشیم.

ملوک اضافه کرد: در نشست آستانه تاکید کردیم که باید بهداشت اولیه را تقویت کنیم. رویکرد ما در اندونزی توجه به بهداشت در خانواده است تا از بروز بیماری های غیرواگیر جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد پرونده الکترونیک سلامت در ایران برای ما جذاب است، گفت: در اندونزی در این زمینه، در مراحل اولیه قرار داریم و بیمه سراسری و رایگان برای مردم این کشور انجام شده و بیشترین هزینه های درمانی توسط دولت و مابقی توسط مردم تامین می شود.

وزیر بهداشت اندونزی در خصوص اهداف سفر خود به ایران اظهار داشت: یکی از اهداف سفر ما این است که از نزدیک سیستم بهداشتی و درمانی ایران را ببنیم و در زمینه های فناوری سلول های بنیادی، پیوند اعضا و تقویت گردشگری سلامت در اندونزی با توجه به وجود 17500 جزیره در این کشور، همکاری های خود را گسترش کنیم.

ملوک با اشاره به همراهی شرکت های دارویی اندونزیایی در سفر خود به ایران، افزود: در مورد انتقال فناوری داروسازی بین دو کشور، تقویت تولید مواد اولیه و دیگر زمینه ها علاقه مند به ارتقای همکاری های مشترک هستیم و امیدواریم که توافق نامه و تفاهم نامه ها، اجرایی شود.

وی در خصوص شرایط همکاری با ایران در زمان تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان، گفت: کار ما در تقویت همکاری های بهداشتی و درمانی با ایران، بشردوستانه و انسانی است و این همکاری ها می تواند انواع مختلفی داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت اندونزی در خصوص میزان واردات دارو به این کشور و چشم انداز همکاری های دارویی با ایران، گفت: بیش از 80 درصد از داروهای مورد نیاز اندونزی، ساخت داخلی است و آنچه نیاز به واردات داریم، داروهای با تکنولوژی پیشرفته است. در اندونزی 200 صنعت دارویی فعال هستند و سیاست دولت ما عدم وابستگی در تهیه مواد اولیه دارویی و ساخت داروهای وارداتی است.

وی یادآور شد: امیدواریم که از همکاری با ایران در مورد فناوری نانو و انتقال فناوری دارو بیشتر استفاده کنیم و اندونزی می تواند به عنوان نماینده داروهای ایرانی در اندونزی و کشورهای همسایه نقش آفرینی کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: