اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - 10 September 2019
مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در شب عاشورای حسینی(ع) باحضوراقشارمختلف در هتل سنتی مهر یزد برگزارشد.

برگزاری مراسم عاشورا در هتل سنتی مهر یزد

به گزارش عصرپرس، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در شب عاشورای حسینی(ع) با حضور محمد حسین محتاج الله، مدیر هتل های زنجیزه ای مهر یزد، استاندار یزد، توریست های خارجی، خانواده آیت الله صدوقی سومین شهید محراب و مردم دلداده اهل‌بیت علیهم‌السلام در هتل سنتی مهر یزد برگزار شد.

هتل سنتی مهر در ساختمان تاریخی و خشتی معروف به خانه زرگر یزدی احداث شده است. این ساختمان در دوره قاجاریه بنا شده و 250 سال پیش در اختیار خانواده ای به نام زرگر یزدی بوده است که از تاجران قدیم ایرانی در صنعت طلا و جواهرات بوده اند.

ساختمان این هتل که اولین هتل سنتی بزرگ در یزد می باشد از دو حیاط شامل حیاط اصلی و نارنجستان، یک بادگیر زیبا، تالار بزرگ، سرداب زیبا و فعال، هشتی، پشت بامی دیدنی و مشرف به بافت تاریخی یزد با چشم اندازی بی نظیر و ... تشکیل شده است و هم اکنون به ثبت آثار تاریخی ایران رسیده است.

این هتل به عنوان اولین و تنها هتل ایرانی است که موفق به کسب جایزه افتخار از سوی سازمان جهانی یونسکو گردیده است  و همچنین دومین هتل در ایران می باشد که موفق به کسب گواهینامه کیفیت از موسسه SGSشده است.

هتل سنتی «مهر» تنها هتل سنتی در یزد است که در ایام محرم به حسینیه تبدیل می شود. و قریب به 20 سال است که در این هتل آئین عزاداری محرم برگزار می شود.

گفتنی است؛ این مراسم طی سه شب در روز های ۸ ، ۹ و ۱۰ محرم در این هتل برگزار خواهد شد.

 



نام:
ایمیل:
* نظر: