اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۲ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - 04 September 2019
وزیر جهاد کشاورزی گفت: با وجود افزایش فشارهای آمریکا در مدت اخیر، اقتصاد کشور اکنون با کوشش همه دست‌اندرکاران آرام آرام به ثبات رسیده است.

حجتی: اقتصاد کشور به ثبات نسبی رسیده است

به گزارش عصرپرس، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان کرمانشاه در هفتمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی این استان با قدردانی از اقدامات استاندار و مجموعه مدیریتی استان در مساله زلزله کرمانشاه، اظهار کرد: دشمنان معاند در مساله زلزله تلاش می کردند دولت را در کمک به زلزله زدگان ناکارآمد جلوه دهند اما عملکرد در بخش مسکن، مسایل زیربنایی و کشاورزی در استان به خوبی مدیریت شد.

وی با بیان این که در پیشبرد طرح های اقتصاد مقاومتی نیز در همه زیربخش ها از جمله کشاورزی توفیقات ملموس و قابل توجه و خوبی حاصل شده است، تصریح کرد: مقاوم کردن اقتصاد ملی برای همه کشورها از بدیهیات است و ما در کشور ایران هم باید با جدیت و از سال ها قبل در این موضوع با جدیت بیشتر ورود می کردیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال های اخیر، جدیت همه جانبه در موضوع اقتصاد مقاومتی باعث شده که علیرغم فشارهای دشمنان و تحریم های اقتصادی بی سابقه وضعیت اقتصادی کشور در شرایط با ثبات و مناسبی قرار داشته باشد و اقتصاد کشور چندان متاثر از تحریم ها دچار اختلال نشود.

وی با اشاره به این که استان کرمانشاه از نظر منابع آب و خاک از استان های نمونه است، خاطرنشان کرد: متوسط بارندگی استان کرمانشاه، دو برابر متوسط کشور و عمده خاک کشاورزی دشت های کرمانشاه از خاک های غنی و درجه یک کشور محسوب می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که کمبود منابع آب، اشتغال و ارتقای تولید از جمله چالش های اصلی در کشور است، اذعان کرد: توسعه گلخانه ها یکی از راهکارهای مهم برای رفع بخشی از این چالش ها است.

وی اظهار داشت: کاهش ۱۰ برابری مصرف آب، اشتغال قابل توجه و تولید با کیفیت و مناسب محصولات کشاورزی در خارج از فصل و با قابلیت صادراتی و ارزآوری از مزایای توسعه گلخانه ها است.

حجتی با اشاره به این که توسعه گلخانه در استان و کشور بسیار جای کار دارد و باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: نباید نسبت به اهمیت توسعه گلخانه ها غفلت کنیم.

حجتی تصریح کرد: مراقبت و حداقلی کردن تخریب منابع طبیعی و محیط زیست باید در طرح های توسعه به خصوص معدن باید مورد توجه باشد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با پیگیری های انجام شده، صادرات نخود که از محصولات شاخص استان های غربی به خصوص کرمانشاه است آزاد شده است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: