اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - 03 September 2019
سرپرست معاونت امور صنایع اعلام کرد:
نشست مشترک سرپرست معاونت امور صنایع با نمایندگانی از اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن کشاوزی و خانه صنعت ، معدن وتجارت ایران وکانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی با هدف تبیین سیاست های راهبردی بهبود وضعیت تولید برگزار شد.

تحقق توسعه اقتصادی کشور از مسیر تولید بخش خصوصی توانمند

به گزارش عصرپرس به نقل از شاتا،مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع در این نشست که حول طرح دغدغه های فعالان بخش خصوصی وآمادگی این طیف به کمک و بهبود وضعیت صنعت برگزارشد، با تبیین مهمترین اولویت های وزارت صمت گفت:تحقق توسعه صنعتی کشور از مسیر بخش خصوصی توانمند و با انگیزه می گذرد.

وی تصریح کرد: کارآفرین واقعی ضد رانت و انحصار است و در کنار دولت با هدف رشد و توسعه بخش تولید به رونق اقتصادی کشور کمک می کند.

سرپرست معاونت امور صنایع با طرح این مطلب اشاره ای به وظایف ذاتی وزارت صنعت،معدن وتجارت کرد وافزود: این معاونت باید به مسائل حاکمیتی ، ستادی و سیاستگذاری در حمایت از صیانت از تولید بپردازد.

صادقی نیارکی تشکیل شورای هم اندیشی خبرگان صنعت را در همین راستا برشمرد و گفت: این شورا با حضور خبرگان حوزه تولید و صنعت کشور، متشکل از صاحبنظران عرصه اقتصاد کلان،اقتصادی توسعه ،اقتصاد سیاسی ،اقتصاد صنعتی و... تشکیل خواهدشد و به موضوعات کلیدی و تاثیر‌گذار در رونق تولید ‌خواهد پرداخت.

وی تصریح کرد: در این شورا امنیت سرمایه گذاری ،اقتصادی ، کاهش ریسک پذیری،ادغام بنگاه های اقتصادی ،تشکل ها و... از جمله محورهای کلیدی در بخش های مختلف صنعتی خواهد بود .

همچنین تشکیل نشست با تشکل های تخصصی را مورد تاکید قرار‌داد و گفت: در پایان هرماه به صورت مستمر نشست تخصصی با تشکل های صنعتی برگزار و سیاست های راهبردی و تصمیمات اتخاذ شده در این نشست تبیین خواهد شد.

سرپرست معاونت امور صنایع‌همچنین بررسی دغدغه های صنایع مختلف را از دیگر برنامه های این نشست عنوان کرد و گفت: با حضور نمایندگانی از همه تشکل های صنعتی وضعیت صنایع مختلف بررسی و ر اهکارهای اجرای با بهره مندی از خرد جمعی اتخاذ خواهد شد.

لازم به ذکر است ، در این نشست که نمایندگانی ازتشکل های تخصصی حضور داشتند ضمن استقبال از این انتصاب از سوی وزیر محترم صنعت ، معدن وتجارت با طرح برخی چالش‌ها ، جهت همکاری و برون رفت از فضای فعلی پیشنهاداتی را مطرح و مقررشد در نشست های هم اندیشی به صورت تخصصی به موانع پیش روی تولید پرداخته شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: