اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - 02 September 2019
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد:
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: توانمندی زنان کارآفرین و سرپرست خانوار در حوزه تولید کالاهای هنری و صنایع دستی اثبات شده است.

توانمندی زنان کارآفرین در حوزه تولید کالاهای هنری و صنایع دستیبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از ستاد خبری پانزدهمین رویداد کارآفرینی زنان و تولید ملی، ابوالفضل رفیع با بیان این مطلب افزود: شهرداری تهران در حوزه زنان و تولید ملی آن بخشی که مربوط به رویکرد اجتماعی شهر می شود، رویکرد حمایتی دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری پایتخت در ماموریت ها، امکانات و ظرفیت هایی که برعهده دارد، حمایت از زنان سرپرست خانوار در دستور کار است، ادامه داد: همچنین لازم است تا تمام دستگاه های مسئول در این زمینه وظایف خود را براساس قوانین انجام دهند تا برای زنان سرپرست خانوار این امکان به وجود آید در یک  شرایط با ثبات و بستر مناسبی که سازمان های متولی ایجاد می کنند، احساس مفید بودن داشته و به عنوان یک نیروی کارآمد و فعال کارآفرینی کنند.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه تداوم رویکرد امدادی و کمک رسانی به این افراد نمی تواند تغییر در سبک زندگی و درآمدزایی برای این افراد داشته باشد، بیان کرد:باید به این سمت پیش برویم که با آموزش مهارت این زنان در قالب بسترهای حمایتی به اشتغالزایی و درآمد برسند.

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده است که زنان می توانند در عرصه تولید اقلام هنری، فرهنگی و صنایع دستی حضور موثر و چشمگیری داشته باشند، یادآور شد: پانزدهمین رویداد کارآفرینی زنان و تولید ملی بر اساس این رویکرد راه اندازی شده  و لازم است نهادهای مسئول در این زمینه به مدیریت شهری تهران همراهی کنند تا بتوانیم این حمایت را به شکل اصولی و قانونی با اتکا به توانمندی زنان سرپرست خانوار پیش ببریم.

ابوالفضل رفیع با بیان اینکه نباید به گونه ای حرکت کرد تا زنان سرپرست خانوار افرادی ضعیف و بدون تاثیر قلمداد شوند، تاکید کرد: نباید این افراد را به کمک های امدادی اندک عادت داد. باید رویکرد جامعه به گونه ای باشد که این افراد در نهایت به تولید کنندگان و کارآفرینانی تبدیل شوند که بعد از کسب مهارت های لازم و اشتغالزایی موثر و اصولی به درآمدزایی برسند.


نام:
ایمیل:
* نظر: