اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - 02 September 2019
رئیس قوه قضاییه:
رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قضایی بابیان این مطلب که قبل از اینکه به سراغ تان بیاییم، اموال بیت المال و مردم را برگردانید،گفت: گسترش فساد موجب ناامیدی و مبارزه با آن موجب امیدواری مردم است

هشدار به مفسدان؛ اموال مردم و بیت المال را برگردانیدبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از صدا و سیما؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قضایی با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) بر ضرورت پرهیز از افراط و تفریط در مبارزه با فساد تاکید کرد و آن را موجب انحراف از مبارزه دانست.

رئیس قوه قضاییه گفت: ما درس‌ها و مکتب عاشورا و آنچه را حسین ابن علی (ع) به بشریت آموخت باید فرابگیریم و زندگی عاشورایی داشته باشیم.

وی با اشاره به پیام‌ها و مظاهر عالی عاشورا افزود: مظاهر عالی انسانی در تابلو عاشورا ترسیم شده است، از جمله درس انسانیت، شجاعت، شهامت، ایستادگی در راه هدف و بندگی، ایمان، جهاد، شهادت، معرفت و بصیرت که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه عاشورا درسی است برای انسان‌ها و همه زمان‌ها و امری زودگذر نبوده است، گفت:عاشورا امروز باید در متن زندگی انسان معاصر بیاید همانطور که خود حضرت سیدالشهدا فرمودند که من اسوه هستم.

وی امید به زندگی را از جلوه‌های سیره عاشورا دانست و افزود: عاشورا درس امید به همه عصر‌ها و همه نسل‌ها می‌دهد حتی کسانی که از تبهکاری، فساد، استکبار و ظلم به ستوه آمده اند با تاسی به عاشورا می‌توانند با امید زندگی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: طرحی که دشمن کلید زده، ناامیدکردن ملت بزرگ ایران است که مدت‌ها در این حوزه تلاش می‌کند ملت را از پیگیری آرمان‌ها مایوس کند، اما مردم عاشورایی مایوس نمی‌شوند و امروز پرچمی که رهبری معظم انقلاب برافراشته اند پرچم مقاومت و مبارزه با فساد است.

رییس قوه قضاییه گفت: من و امثال من یک طلبه و سرباز در این نظام هستیم و در این میدان ملت بزرگ، مخلص و متدین و مردم دغدغه‌مند نسبت به انقلاب پای کار هستند و دولت، مجلس دستگاه‌ها و نهاد‌ها همه می‌دانند امروز گسترش فساد موجب ناامیدی مردم است و مبارزه با آن موجب امیدواری مردم می‌شود.

وی افزود: پرچمی که رهبری برافراشته اند بحمدالله تا امروز توانسته است قلب طرح دشمن را از کار بیندازد و مردم بیش از همیشه به آینده کشور امیدوار هستند و باید برای حفظ انقلاب و ارزش‌های انقلاب تلاش همگانی شود و از هرگونه افراط و تفریط پرهیز کرد، زیرا افراط و تفریط در این رابطه برای حرکت مبارزه با فساد مضر است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه بی عملی در این حوزه بسیار مضر است و از آن طرف انگشت اتهام را به سمت هر کسی در فضای حقیقی و مجازی گرفتن و هر کسی را بی سند مورد اتهام قرار دادن هم امری ناشایست است و به حرکت مبارزه با فساد ضربه می‌زند که باید از آن پرهیز کرد.

رییس قوه قضاییه افزود: اگر کسانی در فضای عمومی و مجازی انگشت اتهام را به طرف این و آن ببرند این نوع رفتار سبب سلب امنیت روانی و اخلاقی از جامعه می‌شود و به هیچ عنوان پسندیده نیست و باید کنترل شود تا کسانی که دغدغه نظام و انقلاب دارند، باید سخن مستند بگویند و ما در مبارزه با فساد به هیچ عنوان ظلم را بر هیچ کس روا نمی‌داریم و معتقدیم جایز نیست به احدی کوچکترین ظلمی بشود.

 حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به مفسدان هشدار داد وگفت: قبل از اینکه به سراغ تان بیاییم، اموال بیت المال و مردم را برگردانید.

وي در ادامه سخنان خود در جلسه شورای عالی قضایی تاکید کرد: مبارزه با فساد باید بصورت قاطع صورت بگیرد، خط قرمز هم نداریم ولی به احدی نباید ظلم شود و باید در این راه آنچه منطبق با حق و عدل است، عمل شود که این کار امید را در دل مردم می افزاید.

وی هشدار داد: کسانی هر که به هر دلیلی غفلت کردند و دچار هوی پرستی شدند ، به اموال بیت المال دست اندازی کردند و با رشوه ، پورسانت ، فساد و روابط ناسالم اموالی را جمع آوری کردند؛ قبل از اینکه دستگاه قضایی سراغ آنها بیاید ، خودشان این اموال را به صاحبان اصلی آن برگردانند که پسندیده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: اگر کسی به هر دلیلی صاحب مالی شده که از محل غصب و رشوه و فساد بوده است ، باید برگرداند و قطعا اگر خود او برگرداند امری بسیار پسندیده است ، زیرا دستگاه قضایی در این رابطه وظیفه دارد و البته ما از مدیران خدمتگزار ، کارآفرینان و سرمایه گذاران و کسانی که با جرات، جسارت و شجاعت تلاش می کنند و تحریم را دور می زنند ، زندگی مردم را اداره می کنند و نمی گذارند خللی در زندگی مردم بوجود آید ، حمایت و تشویق می کنیم و مورد حمایت دولت و مسئولان هم هستند.

حجت الاسلام والسملمین رئیسی با بیان اینکه سامانه اعلام اموال مسئولان برابر قانون فعال شده است ، گفت: اگر کسانی به هر دلیلی گزارش از افرادی در حوزه حیف و میل بیت المال دارند حتما باید به دستگاه های مسئولان اعلام کنند و دستگاه های مسئول همه باید اقدام کنند زیرا همان طور که بارها گفته ایم اعلام فساد ، اطمینان آور نیست بلکه اقدام در این مورد اطمینان آور است و این اقدام هم از ناحیه دولت ، هم مجلس، دستگاه قضایی ، نهادها و دستگاه های مختلف حتما اطمینان بخش است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به پیام عاشورا گفت:پیام عاشورا و هدف مقدس حضرت ابا عبدالله (ع) ، امر به معروف و نهی از منکر است و حضور مردم در همه عرصه ها برای کشور گره گشاست و روحیه امر به خوبی ها داشتن ، نهی از زشتی ها و پلشتی ها داشتن ، بسیار کارساز است.

وی افزود: در هر نظام سازمانی، اداری و عموم جامعه ما باید موضوع امر به معروف و نهی از منکر امری نهادینه باشد و همه احساس کنند ، هر جا خلاف قانون، عدالت و حق ، رفتار شد،

حس آنها نسبت به ارزش های انقلاب اسلامی آنها را آرام نگذارد و در مقابل این حق کشی ، بی عدالتی و بی نظمی، حساسیت داشته باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر: