اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - 02 September 2019
رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد:
رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با همتای سوری خود بر عزم و اراده سیاسی ایران در گسترش روابط اقتصادی و تجاری با سوریه تاکید کرد.

لزوم گسترش روابط اقتصادی و تجاری با سوریهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از صدا و سیما، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با حازم قرفول همتای سوری خود، با اشاره به اهمیت توسعه و تسهیل همکاری‌های بین بانکی دو کشور به عنوان زیرساخت توسعه همکاری‌های تجاری، بر مشارکت فعال بخش خصوصی ایران در فرایند توسعه و بازسازی و اجرای طرح‌های عمرانی در سوریه تاکید کرد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به توافق روسای کل بانک‌های مرکزی دو کشور برای گسترش همکاری‌های بانکی ایران و سوریه که در بهمن گذشته در جریان چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در دمشق امضا شد، روند توسعه همکاری‌های بانکی را مثبت ارزیابی کرد و خواهان تسریع در اجرای مفاد آن تفاهم‌نامه شد.

وی افزود: در این تفاهم نامه بر توسعه همکاری‌های اقتصادی راهبردی و بلند مدت بین دو کشور، حضور بخش خصوصی ایران در عرصه بازسازی سوریه، گسترش روابط تجاری و بازرگانی، مبارزه با پولشویی، توسعه سرمایه گذاری مشترک در عرصه حمل و نقل، مسکن، خدمات و... تاکید شده است که همچنان جزو برنامه‌های بلند مدت و راهبردی اقتصادی ایران در همکاری با سوریه در روند بازسازی این کشور است.

رئیس کل بانک مرکزی سوریه: عزم سوریه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران

حازم قرفول رئیس کل بانک مرکزی سوریه نیز در این دیدار، با اشاره به حمایت‌های سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از دولت قانونی سوریه در زمان مبارزه با تروریسم، این حمایت‌ها را زمینه اعتماد طرف سوری به ایران و درخواست مشارکت از کشورمان در روند بازسازی سوریه دانست.

وی همچنین از عزم سوریه برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری و بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها سخن گفت و افزود: همچنانکه ایران در سخت‌ترین روزها، در کنار دولت و ملت سوریه در امر مبارزه با تروریسم قرار داشت، وظیفه خود می‌دانیم که در شرایط سخت اقتصادی که بواسطه تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ملت ایران بوجود آمده، در کنار دولت و ملت بزرگ ایران باشیم.

همچنین در پایان این دیدار، یادداشت تفاهم همکاری به امضای عبدالناصر همتی و حازم قرفول رسید.


نام:
ایمیل:
* نظر: