اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - 02 September 2019
قبادی:
معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: نمایشگاه های مهر از پانزدهم شهریور ماه با هدف تامین لوازم التحریر مورد نیاز دانش اموزان با قیمت‌های مناسب آغاز به کار می کنند.

نمایشگاه‌های مهر از پانزدهم شهریور آغاز به کار می‌کنندبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این مطلب افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، زمان برگزاری نمایشگاه ها در سراسر کشور یکسان نیست و مسئولیت در این حوزه به عهده استانداری هاست و به فراخور وضعیت هر استان، مسئولان شرایط برگزاری نمایشگاه را تدوین می کنند.

وی با تاکید بر اینکه لوازم التحریرمورد نیاز در سال جاری در پرمصرف‌ترین ماه سال یعنی مهر تامین شده است، ادامه داد: اقدامات لازم در این حوزه انجام شده است و به دنبال تامین منابع مالی مناسب بانکی با کمترین سود و بهره برای تداوم روند تولید در سال جاری هستیم .

وی در خصوص دفاتر ارزان قیمت دولتی نیز گفت: 15 میلیون دفترچه با ارز دولتی 4200 تومانی تولید شده است که این حجم دفترچه در شبکه های منتخب و در میان گروه های منتخب توزیع خواهد شد .

قبادی در توضیح این مطلب ادامه داد: بیش از 2 میلیون و سیصد هزار دفترچه به اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعلق می گیرد و در عین حال برای 10 استان متر برخوردار ، 50 درصد از دفاتر دولتی تخصیص داده می‌شود .

به گفته وی این دفاتر در استان‌های کردستان، لرستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، چهار محال و بختیاری، خراسان جنوبی، ایلام ، بوشهر ، هرمزگان و کهکیلویه و بویراحمد از جمله این استان ها هستند.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: توزیع دفاتر در این استان‌ها با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و بر حسب تعداد دانش آموزان این مناطق صورت می گیرد تا این افراد بتوانند با قیمت های ترجیحی نیاز خود را تامین نمایند .

وی گفت: دفترچه های باقیمانده در سایر استان ها بر حسب تعداد دانش اموزان به تعاونی ها و فروشگاه های منتخب داده می شود تا از بازار ازاد سر درنیاورند .

قبادی تاکید کرد: نظارت لازم در این حوزه در حال انجام است.


نام:
ایمیل:
* نظر: