اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - 02 September 2019
لاریجانی در پاسخ به تذکر قاضی پور؛
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر قاضی پور، گفت: بانک ها به جای این که ابتدا از وثیقه طلب خود را برداشت کنند به سراغ ضامن رفته و یقه آن را می‌گیرند که این سیستم درست نیست.

مراجعه بانک‌ها به ضامنین بدون وصول وثیقه افراد اقدام درستی نیست

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، نادر قاضی پور در نشست علنی امروز (دوشنبه، 11 شهریورماه) در جریان بررسی ماده ۲۷۹ لایحه تجارت ضمن بیان پیشنهاد جایگزین گفت: باید در این ماده تاکید شود که ابتدا طلبکار طلب خود را از وثیقه وصول کند و سپس برای اخذ مازاد آن به ضامن رجوع کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در شرایط کنونی سیستم بانکی کشور به گونه‌ای عمل می‌کند فردی که برای ۴۰۰ میلیون وام ضامن شده است پس از آن که فرد وام گیرنده توان پرداخت وام خود را ندارد به سراغ ضامن رفته و سود آمده روی بدهی را از ضامن اخذ می‌کند. در واقع این فرد باید ۲ میلیارد تومان دارایی‌اش را بپردازد.

وی در ادامه تاکید کرد:‌ این روش غلطی است چرا فردی که برای ۴۰۰ میلیون تومان ضامن شده اکنون باید زندگی‌اش را از دست بدهد.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده مردم ارومیه با اشاره به اینکه اظهارات وی درست است، گفت: اکنون بانک ها به جای این که ابتدا از وثیقه طلب خود را برداشت کنند به سراغ ضامن رفته و یقه آن را می‌گیرند. این سیستم درست نیست زیرا مشکلاتی را ایجاد کرده و باید این نقص در لایحه جبران شود.

گفتنی است نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده ۲۷۹ لایحه تجارت، این مهم را برای رفع ابهام و بررسی به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع دادند.


نام:
ایمیل:
* نظر: