اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - 01 September 2019
معاون اقتصادی رئیس جمهور:
معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: درخشش زنان ایرانی در حوزه کارآفرینی و اقتصاد مثال زدنی است. 
درخشش زنان ایرانی در حوزه کارآفرینی و اقتصاد مثال زدنی است
به گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از شهرنوشت، محمد نهاوندیان در حاشیه بازدید از دو رویداد «عطر سیب» و «زنان و تولید ملی» با بیان این مطلب افزود: نحوه برگزاری این دو رویداد در یک فضا و ارتباط دادن آن به یکدیگر فضای زیبایی را به وجود آورده که بیش از حد انتظارم بود.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های رویداد عطر سیب تلفیق و ترکیب بسیار زیبای بین هنر و صنعت برای اشاعه فرهنگ عاشورایی است. این رویکرد باعث خلق و ارائه آثار بی نظیری در این زمینه شده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به تغییر رویکرد برگزاری رویداد «عطر سیب» در این دوره بیان کرد: به نظر می رسد تاکید مدیریت شهری در این دوره با استفاده از تجربه سال های گذشته روی جنبه های فرهنگی و تاثیرات اجتماعی آن بوده است.

وی یادآور شد: تامین مالی بساط امام حسین(ع) را خود مردم در طول قرن ها برعهده گرفته اند، در این میان وظیفه اهل فرهنگ این است که با استفاده از زبان روز جامعه که همان زبان هنر و بین نسلی است، پیام حسینی را بین مردم و جوانان منتقل کنند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تاکید کرد: کالاهای تولیدی که برای تجهیز محافل حسینی در این رویداد وجود دارد نیز از نوآوری های خوبی برخوردار است.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به پانزدهمین رویداد کارآفرینی زنان و تولید ملی گفت: همزمانی و هم مکانی رویداد «عطر سیب» با نمایشگاه کارآفرینی «زنان و تولید ملی» نیز پیام بسیار خوبی برای بازدید کنندگان داشت از این جهت که بانوان در اقتصاد ایران در حوزه های مختلف درخشیده اند.

محمد نهاوندیان با بیان اینکه در طول دهه های اخیر در زمینه کارآفرینی شاهد افتخارات بسیار جالب و تاثیرگذاری از سوی بانوان بوده ایم، افزود: حضور بانوان در حوزه اقتصادی یا به صورت استفاده کارفرمایان از نیروی کار زنان سرپرست خانوار یا راه اندازی یک واحد کارآفرینی در حوزه های تجاری، تولیدی، اقتصادی و خدماتی بوده است و در پانزدهمین رویداد کارآفرینی زنان و تولید ملی نیز این دو رویکرد و توانمندی بانوان در عرصه تولید و اقتصاد به خوبی نشان داده شده است. 

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ بانوان پشتیبانی تمام مراسم احیای شعائر حسینی و انتقال این فرهنگ را از نسلی به نسل دیگر برعهده داشتند، بیان کرد: همزمانی برگزاری این دو رویداد با یکدیگر پیام لطیفی داشت که قدرت و توان بانوان را چه در امر تولید و چه در امر فرهنگ سازی به شکل کاملا زیبایی نشان می داد. 

نهاوندیان ضمن تشکر و قدردانی از مدیریت شهری در برگزاری این دو رویداد با رویکرد فرهنگی و اجتماعی یادآور شد: یکی دیگر از کارهای جدید این دو رویداد راه اندازی حسینیه کودک است که یک غرفه نوآورانه ویژه کودکان در کنار اشاعه شعائر حسینی طراحی شده است. در این حسینیه با محتوای جدید و آموزش هایی که به کودکان می دادند به شکل کاملا زیبایی مفهوم قیام امام حسین(ع) به زبان کودکانه به بچه ها آموزش داده می شد. 

به اعتقاد وی؛ راه اندازی حسینیه کودک ابتکار جالبی است که فرهنگ سازی و آشنایی کودکان با مفهوم قیام امام حسین(ع) را نشان می دهد. 

معاون اقتصادی رئیس جمهور بازدید از این دو رویداد فرهنگی را به تمام افرادی که علاقه مند به فرهنگ عاشورایی هستند توصیه کرد.

بر اساس این گزارش هفدهمین رویداد عطر سیب به صورت همزمان با پانزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی تا ۱۱ شهریور از ساعت ۱۰صبح تا 21 در بوستان گفتگو آماده پذیرایی از شهروندان است.

نام:
ایمیل:
* نظر: