اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۴۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - 01 September 2019
نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفت.

توصیه‌های پلیس به عزاداران حسینی (ع)

به گزارش عصرپرس، در متن این پیام آمده است:

«محرم، ماه نهضت بزرگ سید شهیدان و سرور اولیای خداست که با قیام خود در مقابل طاغوت، تعلیم سازندگی و کوبندگی به بشر داد و راه فنای ظالم و شکستن ستم کار را در فدایی دادن و فدایی شدن دانست». امام خمینی (ره)

سلام بر امام حسین (ع) و هفتاد و دو تن از یاران مخلص و جان بر کفش که با از خودگذشتکی و ایثار، علیه کژی ها و ناراستی ها و شکستن استبداد و استکبار و برای احیا و تداوم ارزش های اسلام ناب محمدی در راه دین و عقیده از جان مایه گذاشتند.

در بررسی تاریخی واقعه کربلا و مشاهده روند توسعه ای ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی ملاحظه می کنیم که همواره و هر سال نسبت به سال قبل بردار شور و شعور مردمی در حیطه شناخت و به طبع آن در حیطه هیجان و عاطفه و شکل گیری عواطف بشری با هر دین و آیین و مسلک به سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش صعودی است، به گونه ای که هر انسان آزاده و بی غرضی در طول عمر خویش می تواند به افزایشی بودن فرهنگ عاشورا در زمینه های مختلف اذعان کند و می توان گفت: ماه محرم یادآور بزرگترین حماسه ظلم ستیزی و استکبار، یادآور آزادی خواهی، حق جویی، عزت و فداکاری انسان هایی است که منادی آزادی و آزادگی بودند و جهاد و عشق به شهادت در راه خدا را به رهروان خود آموختند و حرکت ها و خیزش های آزادی خواهان بسیاری از نقاط جهان امروز نیز ریشه در قیام حسینی (ع) و برخاسته از فرهنگ ناب اسلام و نماد و نمود آن یعنی "عاشوراست".

واقعه عاشورا از حوادث ناب تاریخی است که باید از آن درس زندگی، صبر و استقامت، شجاعت و وفاداری آموخت و سیره و روش و رفتار عاشورائیان و شهدای صحرای کربلا را به عنوان نقشه راه، الگو و اسوه در راستای اعتلای اسلام و حفظ ارزش های آن برای تمامی جهانیان قرار داد.

در این مسیر پیروان امام حسین (ع) و شیعیان آن حضرت باید در راستای احیای "امر به معروف و نهی از منکر" به عنوان مهم ترین پیام عاشورا که در قیام امام حسین (ع) تبلور یافت فرصت را غنیمت شمرده و این فریضه بزرگ الهی را نسل به نسل و برای پیوند خوردن جوانان امروز با مکتب عاشورا منتقل کنند.

در ادامه این پیام می خوانید: نیروی انتظامی نیز همچون گذشته همگام با این پویش عظیم مردمی و عزاداری حسینی بیش از گذشته برای برقراری و تداوم نظم و امنیت و خدمتگزاری صادقانه و بی منت به مردم و همچنین توسعه و رونق این مراسم عزاداری با هیئت ها و تکایا با کمال افتخار همکاری و انجام وظیفه می کند.

برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و تامین نظم و امنیت مطلوب برای عموم مردم و خصوصا عزاداران حسینی (ع)، مسئولان هیئات و تکایا و دسته های عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) نسبت به موارد زیر اهتمام ورزند.

از هر گونه اختلال در نظم عمومی شامل نصب داربست در معابر و پیاده روها (که مانع از تردد افراد و مزاحمت برای کودکان، سالمندان، معلولان و جانبازان عزیز شود) پرهیز نمایند. با هرگونه جریان انحرافی از قبیل قمه زنی، استفاده از آلات و ادوات نامتعارف موسیقی، استفاده از تصاویر خرافی و نامناسب و سایر رفتارهای موهن، "هوشمندانه" مقابله کنند.

هنگام عبور دسته های عزاداری، شریان ها و گذرگاه های عمومی را مسدود نکرده و نظم عبور و مرور را مختل نکنند. هنگام حرکت دسته‌های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، به ویژه در ساعات پایانی شب از سیستم های صوتی که ایجاد مزاحمت می کند، استفاده نشود.

فلسفه قیام امام حسین (ع) که همانا انجام و احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر است از سوی دست اندرکاران محترم هیئت های مذهبی مدنظر قرار بگیرد.

اصول ایمنی و استفاده از تجهیزات مربوطه در راستای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از آتش سوزی، اتصال برق و... مورد توجه دقیق قرار می گیرد.

در پایان یادآور می شود: مراکز 110 پلیس در تمامی شبانه روز آماده ارائه خدمت و پاسخگویی به مردم هستند و ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی نیز طبق روال جاری خود با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم، امنیت و مدیریت ترافیک بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیفزایند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: