اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - 31 August 2019
عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران تاکید کرد: پانزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی با رویکرد جدید اجتماعی و فرهنگی توانسته به رسالت اصلی خود بازگردد.

نظری: نمایشگاه زنان و تولید ملی به اصل خود بازگشت

به گزارش عصرپرس از ستاد خبری پانزدهمین رویداد کارآفرینی "زنان و تولید ملی"، حجت نظری، عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از این نمایشگاه با بیان این مطلب افزود: امسال اداره کل بانوان شهرداری تهران توانست به معنای واقعی از زنان کارآفرین سرپرست خانوار حمایت بیشتری کند که این رویکرد و نگاه قابل تقدیر و تشکر است.

وی با بیان اینکه زنان کارآفرین سرپرست خانوار به دلیل محدودیت ها و موانع نتوانستند به خوبی به بازارهای داخلی و شهروندان به عنوان خریداران محصولات آنها معرفی شوند، ادامه داد: اعتقاد دارم رویداد زنان و تولید ملی باید به سمتی پیش برود تا با کم شدن حضور برندهای مطرح در حوزه پوشاک و لباس جای بیشتری برای معرفی محصولات تولیدی بانوان کارآفرین سرپرست خانوار مهیا شود.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه فضاهایی مانند نمایشگاه زنان و تولید ملی به خوبی می تواند آثار و تولیدات فاخر بانوان کارآفرین که توان عرضه و فروش محصولات تولیدی خود را ندارند، به شهروندان معرفی کند، بیان کرد: امیدوارم در رویدادهای آینده زنان و تولید ملی شاهد حضور بیشتر بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار باشیم.

وی با بیان اینکه بیشتر تولیدات این زنان در حوزه صنایع دستی قرار دارد، یادآور شد: سازمان های متولی نیز در کنار مجموعه مدیریت شهری باید شرایطی را فراهم کنند تا امکان عرضه محصولات فاخر این افراد بیشتر و بهتر ایجاد شود. این حرکت ها در نهایت منجر به رونق تولید ملی و معرفی آثار هویتی و فاخر در قالب صنایع دستی خواهد شد.

نظری با بیان اینکه تلاش هایی در جهت عرضه محصولات تولیدی زنان کارآفرین سرپرست خانوار از سوی مدیریت شهری انجام شده است؛ تاکید کرد: ما سال گذشته طرحی با عنوان "دست آفرین" را با مشارکت شورای شهرو محوریت سازمان خدمات اجتماعی با حضوراداره کل امور بانوان و ... اجرایی کردیم که در آن تلاش می شد فضایی برای فروش محصولات زنان کارآفرین سرپرست خانوار اختصاص یابد.

به گفته وی، سازمان خدمات اجتماعی کالاهای تولید شده را با همکاری شرکت شهروند کیفیت سنجی و قیمت گذاری کرده و با قیمت مناسبی عرضه می شد. این طرح باعث شد تا افراد در معرض آسیب بتوانند از این فضا برای فروش تولیدات خود استفاده کنند.

این عضو شورای شهر تهران افزود: همچنین در معاونت کارآفرینی سازمان خدمات اجتماعی دوره های تخصصی بازاریابی و تولید کالاهای باکیفیت برگزار شد تا این زنان با شرایط ورود به بازارهای داخلی بیشتر و بهتر آشنا شوند.

نظری اظهارکرد: در رویداد کارآفرینی زنان و تولید ملی نیز بستر خوبی برای عرضه تولیدات این بخش از زنان وجود دارد که می تواند مدیریت شهری را به عنوان یک حامی در کنار اقشار کم برخوردار تبدیل کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: