اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - 31 August 2019
بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت روز پدافند هوایی
ستادکل نیروهای مسلح با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پدافند هوایی نقش راهبردی و تاثیر بسیار بالا در اجرای موفق ماموریت‌های نیروهای مسلح داشته است.

پدافند هوایی نقش راهبردی در اجرای ماموریت نیروهای مسلح دارد

به گزارش عصرپرس، ستاد کل نیروهای مسلح با تسلیت فرا رسیدن محرم الحرام ماه پیروزی خون بر شمشیر و ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش و گرامیداشت دهم شهریور روز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتقاء امنیت پایدار مرزهای هوایی کشورمان را حاصل نقش راهبردی پدافند هوایی کشور دانست.

در این بیانیه به جایگاه و اهمیت پدافند هوایی در ایجاد آسمان امن و حفظ و تقویت بازدارندگی و توانمندی دفاعی کشور پرداخته و آورده است: پدافند هوایی نقش راهبردی و تاثیر بسیار بالا در اجرای موفق ماموریت‌های نیروهای مسلح داشته و لحاظ ضرورت هوشمندی و هوشیاری در برابر هرگونه تجاوز و تحرکات هوایی دشمنان با بکارگیری سامانه‌های پیشرفته و تجهیزات و تاکتیک‌های نوین توانسته است در مدت زمان کوتاهی به پیشرفت‌ها و دستاوردهای خیره کننده نائل آید.

این بیانیه خاطرنشان می‌سازد: به همت و تلاش متخصصان و کارشناسان جوان در صنایع داخلی سامانه‌های پدافندی پیشرفته بومی و قابل رقابت با کشورهای مدعی قدرت نظامی در ساختار دفاعی کشور به کار گرفته شده است که در طراز استاندارهای جهانی و حتی در برخی از ویژگی‌ها فراتر از تجهیزات پدافندی قدرتهای نظامی دنیا قلمداد می شوند.

ستادکل نیروهای مسلح در بخش دیگری از این بیانیه انجام اموریت های حساس و غرور آفرین و رصد و رهگیری لحظه به لحظه هرگونه تحرکات هوایی غیرمجاز در آسمان کشور و اخطارهای به موقع و تاثیرگذار به بیگانگان، حاصل هماهنگی، تعامل و هم افزایی کامل بین نیروهای مسلح از جمله پدافند هوایی یکپارچه و نفوذناپذیر کشور بوده که در تقویت بازدارندگی و ارتقاء قدرت دفاعی کشور نقش و تاثیر بسزایی ایفا نموده است.

روند رو به رشد دستیابی به فناوری‌های خیره کننده بومی در سامانه‌های پدافندی متناسب با جغرافیای کشور و ماهیت تهدیدهای دشمن و طراحی و اجرای طرح‌های جامع پدافند هوایی و دستیابی به توان دفاعی یکپارچه در این عرصه و برگزاری رزمایش‌های پدافندی در اقصی نقاط کشور بسترهای نوینی را برای تحقق فرامین و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) فراهم نموده است.

ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با تبریک این روز به آحاد مردم و دلاورمردان نیروهای مسلح به ویژه فرماندهان و کارکنان غیور پدافند هوایی اظهار امیدواری کرده است در سایه منویات رهبر فرزانه انقلاب، جان بر کفان این عرصه با احاطه بر معابر نفوذی و تاکتیک‌ها و روش‌های نفوذ دشمن، تهدیدهای آنان در فضای کشور را با چالش و موانع جدی و غیرقابل پیش بینی مواجه سازند.


نام:
ایمیل:
* نظر: