اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - 31 August 2019
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در چهارماهه نخست امسال ۳۷ درصد رشد اهدای عضو در کشور داشته ایم، گفت: کشور ما نسبت به میانگین کشور عقب است اما در برخی استان‌ها مانند استان یزد با ۶۰ درصد اهدای عضو از میانگین دنیا بالاتر هستند و هیچ مرگ مغزی را از دست نداده اند.

رشد ۳۷درصدی اهدای عضو در چهار ماهه نخست امسال

 خبرنگار: پویا مرادی

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس: مهدی شادنوش، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان وزارت بهداشت در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزارشد، درپاسخ به سوال خبرنگارما که ایران دراهدای عضو دردنیا چه رتبه‌ای دارد وچنددرصد رشد داشته ایم با بیان اینکه کشور ما با ۵۳ هزار پیوند اعضا رشد قابل توجهی در دنیا داشته باشیم ،افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ۵هزار پیوند کبد بالاترین پیوند کبد را در جهان دارد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان وزارت بهداشت در ادامه گفت: در پیوند قلب ۱۳۰۰پیوند در کشور باعث شگفتی همگان شده و کمترین پیوند را داریم که  منجر به بهبود مواجه نشود.

وی در ادامه با بیان اینکه از هر مرگ مغزی ۸عضو و ۵۳ بافت اهدا می شود،گفت:پیوند مغز و استخوان راه های درمان خوبی در درمان بیماری های پیچیده است.

شادنوش در ادامه با اشاره به جشن اهدای سلول های بنیادی در مهرماه سال جاری ، گفت: اهدای سلول های بنیادی در کشور نیازمند فرهنگسازی است چرا که بدون هیچ دردی و تنها با یک نمونه بضاغ می توان فردی را از مرگ نجات  داد.

وی افزود: مردم می توانند با اهدای یک نمونه بزاق و نگهداری در مرکز سلول های بنیادی به بیماران زیادی کمک کنند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: