اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - 30 August 2019
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد:
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سالهاست قوانینی را در این زمینه تصویب می کنیم اما دریغ از اینکه این قوانین به مرحله اجرا برسند.

وجود مافیای بزرگ دخانیات در کشوربه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، حسینعلی شهریاری نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و دبیرکل مجمع خیرین سلامت در دومین همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر، با بیان اینکه تا کنون توفیقی در رابطه با پیشگیری در بحث سلامت نداشتیم، اظهار داشت: سالهاست قوانینی را در این زمینه تصویب می کنیم اما دریغ از اینکه این قوانین به مرحله اجرا برسند. نکته حائز اهمیت نیز این است که متاسفانه دولتمردان هم عزم جدی برای اجرای قوانین نداشتند.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت با تاکید بر اینکه آمریکا در حوزه های مهم دارو و درمان ما را تحریم کرده است اما در حوزه دخانیات و سیگار تحریمی صورت نگرفته و به وفور در کشور موجود است؛ افزود: این موضوع نشان دهنده وجود مافیای بزرگ در کشور است. لذا از آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه درخواست دارم سازمان بازرسی کل کشور به شکل جدی به مبارزه با مافیای دخانیات بپردازد.

وی با طرح این سوال که چرا روز به روز یک عده در مجلس به دنبال آزاد کردن مصرف قلیان هستند؟، اظهار داشت: غیر از این است که این دست افراد خود سود و منفعتی در این موضوع دارند؟ چراکه نمایندگان به دنبال کسب رای و رای آوری هستند.

شهریاری گفت: با اعمال مالیات بر دخانیات سالیانه 12هزار میلیارد تومان، بدست می آید. اما متاسفانه خیلی ها درگیر مافیای بزرگ دخانیات در کشور هستند و نمی توان مالیات بر دخانیات را اجرایی کرد.

وی افزود: امروز شاهد افزایش مصرف دخانیات در کشور هستیم. متاسفانه علمای ما دراین باره به صورت شفاف ورود و اظهار نظر نکردند.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت در پایان گفت: صدا و سیما، رسانه ها و جراید نقش مهمی در این خصوص دارند و می توانند به مبارزه با این مافیای بزرگ در کشور مبارزه کردند.

 

منبع: آریا

 

 

 

 

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: