اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - 30 August 2019
دومین همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر با بررسی «چالش‌ها و راهکارها » انجام شد.

برگزاری دومین همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیربه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، محمد رضا مسجدی مدیر عامل شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر در دومین  همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر با ارائه گزارشی از فعالیت‌های یک سال اخیر شبکه، آمارهایی را از وضعیت نامطلوب بیماری‌های غیر واگیر و عوامل خطر مشترک آن‌ها ارائه داد.

وی درادامه برگزاری چنین برنامه‌هایی را زمینه‌ساز گسترش سواد سلامت و افزایش آگاهی  در بین اقشار مختلف مردم دانست، که می‌توان از اهداف راهبردی و بنیادی شبکه به حساب آورد.

مدیر عامل شبکه مسئولیت سازمان‌های مردم نهاد را در این خصوص به عنوان رابطان بدنه جامعه و سیاستگذاران در جهت تحقق  شعار شبکه با عنوان " با هم یک صدا سلامتی برای همه" مهم ارزیابی نمود.

انتقاد از عدم نظارت موثر بر استعمال دخانیات در کشور

 در ادامه همایش شهریاری دبیرکل مجمع خیرین سلامت و عضو کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از عدم نظارت موثر بر استعمال دخانیات از مسئولین قضایی دعوت نمود از طریق سازمان بازرسی بر تولید و عرضه دخانیات ورود نموده تا تلاش وابستگان استکبار و سودجویان در جلوگیری از اجرایی شدن طرح‌های کنترل دخانیات را ناکام بگذارند

دیگر سخنرانان این مراسم با بیان چالش‌های پیش رو جهت کاهش مواجهه مردم با پنج عامل خطر مشترک بیماری‌های غیر واگیر شامل استعمال دخانیات، فعالیت فیزیکی ناکافی، تغذیه نامناسب، مصرف نوشیدنی‌های الکلی و آلودگی هوا راه‌کارهایی در این زمینه ارائه نمودند.

بر مبنای راهبرد شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر جهت همکاری با فعالین اجتماعی حوزه سلامت از سفیران سلامت  شبکه که با اقدامات خود زمینه‌ساز  بسط گفتمان سلامت و ترویج سبک زندگی سالم بوده‌اند، تجلیل به عمل آمد.

به گزارش عصرپرس، در پایان بیانیه‌ای این همایش با مضمون نیازها و مطالبات سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه سلامت قرائت شد. حاضران در این بیانیه توجه ویژه نهادهای مسئول به موضوع سلامت به ویژه بحث بیماری‌های غیر واگیر را خواستار شدند.


نام:
ایمیل:
* نظر: