اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - 27 August 2019
همزمان با هفته دولت؛
کتابخانه پارک شهر تهران بعد از پنج سال بازسازی صبح امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان کتابخانه‌ها گشایش یافت.

کتابخانه پارک شهر تهران پس از پنج سال بازسازی گشایش یافت

به گزارش  عصرپرس، امروز سه‌شنبه (5شهریور) کتابخانه عمومی پارک شهر تهران با حضور سیدعباس صالحی و علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  و جمعی از معاونان و مدیران نهاد و علاقه‌مندان بازگشایی شد.

در سال ۹۳ با توجه به گشایش اعتباری که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از محل دریافت نیم درصد شهرداری‌ها ایجاد کرد، تصمیم بر آن شد تا بعد از ۵۰ سال تعمیرات اساسی با حفظ اصالت و ارزش تاریخی بر روی بنای کتابخانه انجام شود. به این ترتیب پس از انجام مناقصه و تعیین پیمانکار برای انجام عملیات عمرانی و تجهیز کتابخانه، این امر با بودجه‌ای بالغ بر ۱۵۲ میلیارد ریال انجام شد.

براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای انجام عملیات عمرانی، برخی از بخش‌های کتابخانه از حیث کمیت و کیفیت تجهیزات و ارائه خدمات دستخوش تغییر شد که بر این اساس در طبقه منفی یک این کتابخانه سالن‌های مطالعه بانوان و آقایان با طراحی و تجهیزات جدید قرار گرفته که به ترتیب ۲۴۷ و ۳۱۵ مترمربع افزایش یافته است. در حالی که تا پیش از عملیات عمرانی این مساحت به ترتیب ۲۰۱ و ۴۸۲ مترمربع بود.

همچنین دو نمازخانه برای بانوان و آقایان، سرویس‌های بهداشتی بانوان، آقایان و معلولین، نصب و اجرای آسانسور ارتباط‌دهنده بین طبقه منفی یک و همکف و همچنین تعبیه تأسیسات موتورخانه‌ای در فضایی با متراژ ۱۲۲ مترمربع از دیگر بخش‌های جدید این کتابخانه است.

در طبقه همکف نیز بخش‌ها و امکاناتی چون گیت و کانتر پذیرش و اطلاعات در قسمت ورودی اصلی، بخش جدید پیش ثبت نام به منظور جلوگیری از ایجاد ازدحام، تکریم مراجعین و مکانیزه کردن ثبت نام و بخش جدید جستجو و امانت منابع اطلاعاتی و با طراحی کانتر خاص به منظور ارائه خدمات مناسب و درخور مراجعان قرار گرفته است.

مخزن مرجع و کتاب‌های غیرفارسی (عربی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و روسی) با انتقال از طبقه منفی یک به طبقه همکف و با افزایش متراژ به ۳۵۵ مترمربع، و نیز تعبیه تعداد ۱۸۰ قفسه کتاب با طراحی منحصر به فرد و با ظرفیت بالغ بر ۷۲ هزار نسخه کتاب، بخش جدید محققین فردی با متراژ ۴۸ مترمربع، برای استفاده پژوهشگران در قالب اتاق‌های انفرادی مطالعه با خدمات ویژه از قبیل فضای انحصاری، اینترنت پر سرعت بی‌سیم و... از دیگر امکانات ایجاد شده در این طبقه است.

همچنین بخش مستقل و جدید پایگاه‌های اطلاعاتی، با امکان برقراری دسترسی به پایگاه‌های معتبر داخلی و خارجی و جستجو و بازیابی متن کامل مقالات و اطلاع‌یابی از جدیدترین دستاوردهای علمی و پژوهشی برای پژوهشگران، بخش جدید نشریات در مجاورت بخش پایگاه‌های اطلاعاتی با امکان دسترسی مراجعان به محتوای دیجیتال نشریات، بخش مستقل کودک و بخش مستقل نابینایان، از دیگر بخش‌های ایجاد شده در این کتابخانه است.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: