اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - 27 August 2019
همزمان با چهارمین روز هفته دولت، عملیات بارگیری (load out) عرشه‌های سکوهای ۷ و ۸ میدان هندیجان انجام شد.

عرشه‌های یک‌هزار تنی سکوهای ۷ و ۸ میدان هندیجان بارگیری شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، عملیات بارگیری (load out) عرشه‌های سکوهای ۷ و ۸ میدان هندیجان امروز (سه‌شنبه ۵ شهریورماه) و همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، از کارگاه ساخت شرکت ایزوایکو واقع در بندرعباس آغاز شد.

عملیات انتقال هریک از این عرشه ها با وزن تقریبی هزار تن، به وسیله بوژی (تریلر) از محل کارگاه بر روی بارج شهید تندگویان در اسکله انجام می شود.

در ادامه این عرشه ها، پس از انجام عملیات اجرایی تکمیلی برای نصب بر روی جکت سکوهای ۷ و ۸ میدان هندیجان واقع در منطقه بهرگان فرستاده خواهد شد.

گفتنی است عملیات نصب پایه‌های سکو (جکت‌های سکوی ۷ و ۸) و خطوط لوله زیردریایی جریان نفت پیش از این انجام شده بود و عملیات نصب کابل دریایی در اردیبهشت‌ماه سال جاری به پایان رسیده است.

هدف از نصب این عرشه‌ها، تولید ایمن و افزایش تمهیدات لازم به منظور ازدیاد برداشت در سال‌های آینده است.

میدان نفتی هندیجان در شمال غربی خلیج فارس و روی دامنه جنوبی فروافتادگی دزفول قرار دارد. این میدان از مخازن غنی نفتی محسوب می‌شود. نفت تولیدی از بخش‌های خشکی و فراساحلی میدان هندیجان پس از ورود به سکوی مرکزی هندیجان به تاسیسات سکوی بهرگانسر ارسال و در آنجا پس از فراورش اولیه آماده صادرات می‌شود.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: