اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - 27 August 2019
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با هر نگاهی بخواهیم به موضوعات اقتصادی توجه کنیم فرهنگ و هنر جامعه برای جامعه ثروت ملی محسوب می شود و با نظریه های نو و سنتی تر می توان به مزیت بومی این ثروت به عنوان فرصت جهشی برای اقتصاد توجه کرد.

صالحی: فرهنگ و هنر به مثابه ثروت ملی برای جامعه است

خبرنگار: مهدی افشار

به گزارش  عصرپرس، سید عباس صالحی امروز در آیین امضای تفاهم نامه و انعقاد قرارداد همکاری در زمینه حمایت و توسعه صنایع فرهنگی و خلاق بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر ایران ثروت ملی ایران بوده و هست اظهار داشت: ایران همیشه با این ثروت ملی تعریف می شود، اما گاهی این ثروت ملی مورد غفلت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در گذشته این ثروت به صورت ثروت مادی و معنوی مطرح بوده است، بنابراین با هر نگاه اقتصادی بخواهیم به این موضوع توجه کنیم فرهنگ و هنر برای جامعه ثروت ملی محسوب می شود؛ با نظریه های نو و سنتی تر می توان به مزیت بومی این ثروت به عنوان فرصت جهشی برای اقتصاد توجه کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: برای اینکه اقتصاد فرهنگ و هنر را جدی تر بگیریم و به عنوان یک رویکرد اساسی مورد حمایت قرار دهیم باید از زوایه های مختلف قابلیت های این حوزه را مورد توجه قرار بدهیم.

صالحی یادآور شد: در دولت یازدهم و دوازدهم در مورد این موضوع رویکردهایی داشته ایم، برای نمونه روز گذشته در شهر نجف آباد گذر فرهنگ این شهر را با هدف اقتصاد فرهنگ و هنر افتتاح کردیم تا در یک فضای بومی اقتصاد فرهنگی، هویت شهری، تمایزات و جاذبه های شهری را نشان دهیم، براساس این طرح شهرهایی که کمتر شناسنامه دارند با شناسنامه هویتی تعریف می شوند.

وی افزود: حوزه های مختلف در این تفاهم نامه در نظر گرفته شده است، ابتدا پردیس های فرهنگ و هنر با نگاه ترکیب خلق ثروت معنوی و مادی شکل خواهد گرفت، در حوزه های مختلف پدید آمدن این ترکیب اقتصادی امکان دارد، در حوزه ویدئو، اپلیکیشن، بازی های رایانه ای، مدل و لباس، هنرهای تجسمی و... این امر امکان پذیر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در مرحله دوم حو‌زه مشاوره و کارآفرینی برای این حرکت های تولید ثروت در قالب فرهنگ و هنر امکان پذیر است؛ با آموزش های کوتاه مدت می توان با کوتاه کردن راه و استفاده از تجربه های بیرونی و داخلی در رسیدن به موفقیت و بهره وری سریع تر اقدام کرد.

صالحی تصریح کرد: آموزش هایی که به تسهیلات و جذب سرمایه زود بازده تبدیل شود اهمیت خواهد داشت و تمام این اتفاقات در حوزه مشاوره رخ می دهد.

وی در پایان گفت: سومین موضوع این تفاهم نامه بحث شهرک‌های کسب و کارهای فرهنگی است، در چرخه حوزه فرهنگ و اقتصاد باید بین ایده، تولید کننده و مصرف کننده چرخه را سرعت بدهیم و این فن بازارها به این امر کمک خواهد کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور سید عباس صالحی و حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی تفاهم نامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاد دانشگاهی منعقد شد.

همچنین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس جهاد دانشگاهی از پوستر «جایزه طراحی و بسته‌بندی صنایع فرهنگ» رونمایی شد.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: