اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - 14 December 2016
وزیر انرژی روسیه:
الکساندر نواک گفت: موافقتنامه حفاظت از سرمایه‌گذاران روس در حال نهایی شدن است.
سرویس اقتصادی عصرپرس : وزیر انرژی روسیه نیز در مراسم اختتامیه سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه از افزایش 80 درصدی حجم روابط تجاری دوجانبه در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: اکنون موافقتنامه حفاظت از سرمایه گذاران در حال نهایی شدن است.

به گزارش شانا، الکساندر نواک در ادامه خواستار احیای روابط گذشته بانکی بین دو کشور شد.

در ادامه رییس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه نتیجه اجرایی شدن قراردادهای منعقده با روسیه درسیزدهمین اجلاس این کمیسیون را، افزایش اشتغال در کشور عنوان کرد.

محمود واعظی رییس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه ادامه داد: هنگامی که قراردادهای منعقده با کشور روسیه به مرحله اجرا برسد، مقرر است از نیروهای داخلی برای پیشرفت پروژه ها استفاده شود که باعث افزایش اشتغال در کشورخواهد شد.

وی در ادامه به برگزاری سیزدهمین نشست این کمیسیون در تهران اشاره کرد و گفت: اجلاس بسیارخوبی برگزار شد و تعداد افراد و شرکت های حاضر در این نشست همه از اراده و عزم جدی بخش های خصوصی و دولتی دو طرف برای گسترش روابط اقتصادی دارد.

واعظی خاطرنشان کرد: 10 سندی که در سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور امضا شد، هرکدام شاخصی برای توسعه و تعمیق مبادلات دوجانبه خواهد بود.

وی در ادامه به قراردادهای بانکی منعقد شده در اجلاس مذکور اشاره کرد و ادامه داد: اکنون روابط بانکی بین دو کشور برقرار شده و امید است بزودی همه موانع برطرف و سطح تعاملات بانکی به عالی ترین سطح برسد.

واعظی ابراز امیدواری کرد، همه قراردادهای منعقده بین دو کشور بزودی اجرایی شوند تا سطح اشتغال در کشور بالا برود.

مهدی محتشمی قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بین الملل در حاشیه این کمیسیون اعلام کرد: اکنون نزدیک به 30 میلیارد دلار پروژه تعریف شده با روسیه داریم که متناسب با آمادگی روس ها برای سرمایه گذاری و پذیرش خواسته ها و شرایط جمهوری اسلامی ایران است.

آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد در هفت ماهه امسال ارزش صادرات ایران به روسیه 86 میلیون و 495 هزار و 517 دلار بود و در همین مدت از این کشور یک میلیارد و 106 میلیون و 642 هزار و 947 دلار کالا وارد شد.

 

 پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: