اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - 26 August 2019
معاون برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده،گفت: برای توسعه کشور و پیشرفت به دور از آسیب‌های اجتماعی باید به برنامه‌ریزی مشارکتی اعتقاد داشته باشیم و همه افراد ذی‌نفع و ذی‌نفوذ در برنامه‌ریزی نقش داشته باشند.

پروژه‌‌ توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار آغاز شد

به گزارش عصرپرس ازپايگاه اطلاع رساني معاونت امورزنان: اطهره نژادی معاون برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در رابطه با نقش تشکل‌های مردم‌ نهاد در کاهش آسیب‌‌های اجتماعی، گفت: برای توسعه کشور و پیشرفت به دور از آسیب‌های اجتماعی باید به برنامه‌ریزی مشارکتی اعتقاد داشته باشیم و همه افراد ذی‌نفع و ذی‌نفوذ در برنامه‌ریزی نقش داشته باشند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کند و اگر جز این بود الان خبرهایی از گوشه و کنار کشور در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی نمی‌شنیدیم بنابراین بهترین راه این است که زمینه را برای همیاری مردم  فراهم کنیم.

نژادی عنوان کرد: با توجه گستره جغرافیایی وسیع ایران، نسخه واحد پیچیدن برای مسائل کشور صحیح نیست و باید ریشه مسائل بنا به زمینه مسأله که آن استان خاص است بررسی شود.

وي با بیان اینکه باید به مردم اعتماد کنیم و شنونده حرف‌های آنها در جوامع محلی باشیم، گفت: باید با کمک مسئولان محلی، ریشه‌های مسائل را بررسی کرده و راه حل را با کمک مردم پیدا کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از تدوین شاخص‌های شکوفایی خانواده در این معاونت خبر داد و بیان کرد: یکی از نگرانی‌های کنونی، افزایش آمار طلاق در کشور است که تحلیل‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد.

نژادی تحکیم بنیان خانواده و افزایش مشارکت اقتصادی را دو مطالبه مهم زنان عنوان کرد و گفت: طرح ملی گفت‌وگوی خانواده و گفت‌وگوی بین‌نسلی در سراسر کشور در حال اجرایی شدن است.

نژادی در رابطه با موضوع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار هم گفت: معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با همکاری وزارت کار پروژه‌ای را در استان‌های کشور در راستای توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار شروع کرده ‌که این پروژه در صورت تحقق بودجه موردنیاز، گسترش داده می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: