اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۴۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - 25 August 2019
وزیر صمت تاکید کرد:
وزیر صمت با بیان اینکه با اهمیت دادن به سلایق مشتریان، صادرات فرش دستباف هم می تواند توسعه یابد، گفت: با توجه به این نکته می توانیم برای بازارهایی که به سبب تحریم از فرش دستباف ما محروم شده اند هم جایگزین های خوبی پیدا کنیم.

توسعه صادرات فرش دستباف با توجه به سلایق مشتریانخبرنگار : وجیهه مرادی

به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، اظهار داشت: فرش ایرانی به خاطر کیفیت، هنر و ذوق خاص خود، مشتریان خاص خود را نیز دارد و صادرات آن به صورت طبیعی همیشه در جریان است.

ایجاد بازارهای جدید برای فرش دستباف به خصوص در حوزه کشورهای شرق آسیا آعاز شده است

وی با بیان اینکه در شرایط تحریمی امکان بازاریابی جدید برای فرش دستباف کشور وجود دارد، تصریح کرد: ایجاد بازارهای جدید برای فرش دستباف به خصوص در حوزه کشورهای شرق آسیا آغاز شده است.

پیداکردن بازارهای جدید باید با در نظرگرفتن سلایق این بازارها همراه باشد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه پیداکردن بازارهای جدید باید با در نظرگرفتن سلایق این بازارها همراه باشد، گفت: باید به سلایق مشتریان بازارهای جدید از لحاظ ابعاد، رنگ و تنوع نقش در نظر گرفته شود که خوشبختانه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف، این نکته مهم را مدنظر قرار داده اند.

رحمانی ادامه داد: در همین نمایشگاهی که اکنون افتتاح شده نیز توجه به سلایق مشتریان در طراحی و تولید فرش دستباف مشهود است و تولیدکنندگان در این جهت گام برداشته اند.

توجه به سلایق مشتریان، سبب توسعه صادرات فرش دستباف خواهد شد

وی با بیان اینکه با اهمیت دادن به سلایق مشتریان، صادرات فرش دستباف هم می تواند توسعه یابد، افزود: با توجه به این نکته می توانیم برای بازارهایی که به سبب تحریم از فرش دستباف ما محروم شده اند هم جایگزین های خوبی پیدا کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به استقبال کشورهای دیگر از نمایشگاه بیست و هشتم فرش دستباف ایران، بیان کرد: با توجه به شرایط تحریمی اما بیشتر از سالهای قبل از نمایشگاه استقبال شد و حضور سفرای کشورهای خارجی نیز نشانگر اهمیت نمایشگاه است.

توجه به تامین موادا ولیه و بازاریابی برای توسعه فرش دستباف

رحمانی مهمترین مشکل فرش دستباف را تامین مواد لیه دانست و افزود: تامین مواد لیه در کنار توجه به بازاریابی کمک میکند تا این هنر صنعت جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

به گزارش عصرپرس، بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران سوم تا نهم شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه های دائمی تهران در معرض دید بازدید کنندگان قرار می گیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: