اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - 24 August 2019
وزیر نیرو خبر داد:
وزیر نیرو با اشاره به اینکه وزارت نیرو در استان البرز 652 پروژه با اعتباری بالغ بر 11 هزار و 600 میلیارد تومان در دست اجرا دارد، گفت: این طرح‌ها هم اکنون به طور متوسط پیشرفت 34 درصدی دارند که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم تعدادی از آن‌ها به بهره‌برداری برسند.

اجرای 652 پروژه بزرگ صنعت آب و برق در استان البرزبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه افتتاح طرح آبرسانی به 22 روستای استان البرز و با حضور در جمع نمازگزاران مسجد سعیدآباد شهرستان ساوجبلاغ با تاکید بر اینکه در سال جاری با افزایش تولید برق و مدیریت مصرف انرژی توانسته‌ایم حداکثر صادرات انرژی به کشورهای همسایه را عملیاتی کنیم، ادامه داد: فروش دو میلیارد و 300 میلیون کیلووات ساعت انرژی به کشورهای همسایه دستاورد مهمی است که برای تامین ارز مورد نیاز کشور نیز منبع مهمی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تابستان امسال رکورد مدیریت برق در کشور شکسته شده است، ادامه داد: در پیک تابستان 98 موفق شده‌ایم برای نخستین بار با اجرای 11 برنامه مدیریت مصرف حدود سه هزار و 800 مگاوات در مصرف برق کشور صرفه‌جویی کرده و تابستان امسال را بدون خاموشی سپری کنیم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید حدود 10 هزار و 200 روستای کشور به شبکه آبرسانی سالم و پایدار وصل شده است، عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته طی 6 سال اخیر بیش از 6.7 میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور از نعمت آب شرب پایدار برخوردار خواهند شد.

اردکانیان با اشاره به اینکه تا پایان امسال 227 پروژه بزرگ صنعت آب و برق در کشور به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: این طرح‌ها شامل 10 سد بزرگ در ۹ استان، دو هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در 9 استان، آبرسانی به یک هزار و 124 روستا در 28 استان کشور و... خواهد بود.

وی افزود: همچنین با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان امسال ۳۹ تصفیه‌خانه فاضلاب در ۱۲ استان، ۱۲ تصفیه‌خانه بزرگ آب در ۹ استان و همچنین سه هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید در ۱۳ استان به بهره‌برداری خواهند رسید.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه تا پایان امسال 33 هزار میلیارد تومان پروژه بزرگ صنعت آب و برق افتتاح خواهد شد، ادامه داد: وزارت نیرو در سال جاری، عملیات اجرایی ۲۲ پروژه جدید در صنعت آب و برق از جمله هشت نیروگاه حرارتی، پنج تصفیه خانه بزرگ فاضلاب و سه تصفیه خانه بزرگ آب را با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان آغاز خواهد کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: