اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - 24 August 2019
معاون‌وزیر بهداشت اعلام کرد:
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه ما می توانیم ۹۸ درصد داروهای تولیدی را در داخل کشور تامین کنیم،گفت: با توان تولید دارو که در داخل کشور وجود دارد می خواهیم بازار را در اختیار تولید کنندگان داخلی قرار دهیم و در کوتاه مدت تولید مواد اولیه دارو در کشور را به بالای ۹۰ درصد می رسانیم

تلاش برای تامین ۹۰ درصدی تولید مواد اولیه در داخل کشور

به‌گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، محمدرضا شانه ساز معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذاو دارو در هجدهمین انجمن علمی داروسازان ایران درسالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران،با اشاره به اینکه تحریم های سخت دشمنان باعث شد تا داروسازان توان خود را درخشان تر کنند، گفت: با توجه به اینکه همواره اعلام می کند که غذا ، دارو و تجهیزات پزشکی تحت تحریم ها قرار نمی گیرد اما برنامه ریزی دشمنان هدف خود را ایجادکمبود دارو در داخل کشور بوده اما با تلاش و توان داروسازان داخلی این توطئه خنثی شد .

شانه ساز  در ادامه گفت: بیشترین اقلامی که تحت تحریم ها قرار گرفته دارو و تجهیزات پزشکی است تا بتوانند فشار بیشتری را به مردم وارد کنند اما این نقشه را همکاران دارو ساز با خودکفایی نقشه بر آب کرده اند.

رییس سازمان غذاو دارو در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد مواد اولیه داروها در داخل تولید می شود، گفت: برنامه ما در کوتاه مدت تامین ۹۰ درصدی نیاز مواداولیه دارو در کشور است که یک اتفاق بزرگ می باشد.

شانه ساز در ادامه تصریح کرد: تلاش ما تبدیل کشور از یک وارد کننده دارو به صادر کننده دارو است که در این راه حرکت خود را سریعتر کنیم.

تدوین سند جامع خدمات سلامت در دارو

وی در ادامه تدوین سند جامع خدمات سلامت در دارو را از مهم ترین اقدامات این حوزه دانست و گفت: می خواهیم داروخانه ها را از کالا فروشی خارج کرده و روبه کسب درآمد از محل ارائه خدمات در داروخانه ها تبدیل کنیم.

معاون وزیر بهداشت در ادامه گفت: سال گذشته با مجوز کمتر از ۱۰ درصدی قیمت های تولید دارو را اصلاح کرده و تولید داخلی دارو را از زیان خارج کنیم.

به گزارش عصرپرس، در این مراسم از داروسازان نمونه تجلیل به عمل آمد.

 

خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: