اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - 23 August 2019
با حضور وزیر بهداشت انجام شد
کوهورت سلامت و ایمنی ترافیک(پرشین) به عنوان اولین کوهورت جامع سلامت و ایمنی ترافیک در کشورهای مدیترانه شرقی با حضور وزیر بهداشت، نائب رییس مجلس شورای اسلامی و رییس پلیس راه ناجا در تبریز افتتاح شد.

افتتاح اولین کوهورت سلامت و ایمنی ترافیک کشورهای مدیترانه شرقی

به گزارش عصرپرس به نقل وبدا، این کوهورت، یک طرح پژوهشی و مداخله ای است و با توجه به پیشتازی و ماموریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در توسعه دانش ترافیک و فراهم بودن زیرساخت ها از جمله کلینیک سلامت و ایمنی ترافیک، مرکز همکاری های علمی پلیس راهور و دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مرکز تحقیقات پیشگیری از آسیب و حوادث جاده ای و مرکز بین المللی حمایت از جوامع ایمن، این طرح در تبریز آغاز شده است.

در این طرح، سنجش های سطح خانوار، سلامت جسمانی و روانی، رفتار ترافیکی و سنجش های آزمایشگاه ترافیک در دو بخش پیش از حادثه و پس از حادثه با همکاری پلیس راهور مورد ارزیابی و مطالعه قرار می گیرد.

انسان، راه و وسیله نقلیه به عنوان مثلث اپیدمیولوژی در کوهورت سلامت و ایمنی ترافیک در شهرستان های تبریز، شبستر، اسکو و جلفا ارزیابی می شوند.

متغیرهای مرتبط با تصادف و تروما، متغیرهای فردی و متغیرهای مراقبت سلامت و پیامدهای سلامتی، تصادف مجدد،  رفتارهای ایمنی پس از تصادف و ناتوانی و معلولیت از جمله گروه های مواجهه و پیامد این طرح پژوهشی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: