اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - 21 August 2019
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انجام نخستین سفر کشتی بوشهر-قطر همزمان با هفته دولت خبر داد.

حرکت نخستین سفر کشتی بوشهر - قطر در هفته دولتبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سیاش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر  در این رابطه اظهار داشت: کشتی گراند فری به عنوان کشتی پیش بینی شده برای مسیر بوشهر-قطر و بالعکس دوم شهریورماه سفر خود را از بندر بوشهر به مقصد بندر حمد کشور قطر ترک می کند.

وی بیان کرد: در قالب این سفر امکان حمل انواع بار در قالب پالت و کانتیتز از جمله کانتینرهای یخچالی فراهم است و فعالان اقتصادی سراسر کشور می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

ارجمندزاده ادامه داد: با توجه به هزینه زیاد حمل و نقل هوایی پیش بینی شده کشتی گراند فری با تسهیل سازی در زمینه حمل بار افق تازه ای را فراروی مراودات تجاری ایران و قطر با محوریت استان بوشهر بگشاید.

وی یادآور شد: با توجه به روند مناسب صادرات ایران به قطر پیش بینی شده حجم صادرات کنونی به کشور یاد شده به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

ارجمندزاده گفت: در آینده ای نزدیک زمینه حمل و نقل مسافر نیز در محور بوشهر-قطر از طریق کشتی گراند فری فراهم می شود که این مهم رونق بخش گردشگری استان خواهد بود.

 وی بیان کرد: این کشتی دارای ۱۴۴ متر طول، ۲۶ متر عرض، ۵۰۰ تخت در قالب ۲۵۰ اتاق و یکهزار و ۳۰۰ صندلی است که در پنج کلاس به جابه جایی مسافر می‌پردازد.


نام:
ایمیل:
* نظر: