اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - 21 August 2019
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سیزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران، گفت: منطقه ارسباران ظرفیتی عظیم و سرمایه‌ای تمام نشدنی دارد که جشنواره‌هایی؛ چون تئاتر کوتاه ارسباران می‌تواند تاریخ و فرهنگ این منطقه را معرفی کند و در رشد و شکوفایی آن تاثیرگذار باشند.

جشنواره تئاتر ارسباران تاریخ و فرهنگ منطقه را معرفی می‌کندخبرنگار: مهدی افشار

به گزارش عصرپرس، سیدعباس صالحی در پیام به سیزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران آورده است: «غدیر چشمه جوشان معرفت و معیار سنجش دینداری است، در این فرهنگ غنی و روحبخش بزرگان و فرهیختگانی بالنده و از آن سرچشمه زلال، روح و اندیشه شان لبریز شده است. از این رو تقارن برگزاری رویداد فاخر جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران که هنری آمیخته به حکمت و دانش و آکنده از معرفت و بینش است، به ایام دهه امامت و ولایت را به فال نیک می گیرم. هنرمندان عرصه هنر فاخر تئاتر علاوه بر خلاقیت هنری، مراتب و مدارج اندیشه والای انسانی را که تعالی و بالندگی جامعه را در پی دارد، در آثار خود متجلی می سازند.

وی می افزاید: این جشنواره با استقبال گروه های نمایش از سراسر کشور روند رو به رشدی دارد و مایه مباهات است که سیزدهمین دوره تئاتر کوتاه ارسباران با حضور علاقه مندان به این هنر فاخر برگزار و زمینه ای را فراهم کرده است تا هنرمندان این عرصه با اتکای بر داشته ها و آموخته های خود، خالصانه به خلق آثاری ماندگار بپردازند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام ضمن آرزوی آینده ای درخشان برای این جشنواره، مراتب سپاس خود را تقدیم هنرمندانی کرد که با آثار خود بر غنای این جشنواره افزودند. همچنین از برنامه ریزان و برگزارکنندگان این رویداد در شهرستان اهر، تقدیر و سپاس گذاری داشته و از خداوند متعال تداوم توفیقات و عزت و سربلندی ایران اسلامی را خواستار شد

سیزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در یک نگاه

بر اساس اعلام دبیرخانه، ۱۸۷ اثر از ۲۶ استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است از این تعداد ۷۴ اثر  مربوط به بخش صحنه‌ای، ۷۹ اثر  خیابانی و ۳۴ اثر آئینی سنتی است. آثار ارسالی به دبیرخانه بعد از مرحله بازبینی به صورت منتخب و راه‌یافته به بخش اصلی جشنواره از طریق سایت ایران تئاتر معرفی و اعلام شدند.

قره داغ یا همان ارسباران نام یکی از مناطق تاریخی و توسعه‌پذیر آذربایجان‌شرقی است که تابستان هر سال میزبان گروه‌های مختلف تئاتر کشور می‌شود. مجمع تئاتری های ایران هرساله در این منطقه در قالب جشنواره تئاترهای کوتاه ارسباران تشکیل می‌شود و هنرمندان تئاتر ایران در بخش رقابتی و غیررقابتی به اجرای نمایش در مناطق مختلف شهرستان اهر که مرکز منطقه ارسباران است می‌پردازند.

سیزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران ۲۶ تا ۲۹ مرداد جاری در شهرستان اهر برگزار  و با معرفی نفرهای برتر هر بخش به کار خود پایان داد.


نام:
ایمیل:
* نظر: