اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - 21 August 2019
پزشکی قانونی اعلام کرد:
سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در ۴ ماهه نخست سال جاری مطابق با سال های دیگر همچنان رودخانه ها در صدر آمار تلفات غرق شدگی قرار داشتند. در این مدت ۲۵۹ نفر در رودخانه ها جان خود را از دست دادند که ۲۰۸ نفر از آنان مرد و ۵۱ نفر زن بودند.

رودخانه‌ها همچنان در صدر آمار غرق شدگی‌هابه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از سازمان پزشکی قانونی کشور، آمار تلفات رودخانه ها در این مدت ۴۲.۶ درصد از کل تلفات غرق شدگی است. بعد از رودخانه‌ها استخرهای کشاورزی با ۶۹، کانال های ‌آب با ۵۳، دریا با ۴۶ (۴۴ نفر خارج طرح، ۲ نفر محدوده مجاز)، دریاچه‌های مصنوعی و سدها با ۳۳، استخرهای شنا با ۳۱، حوض و حوضچه ها با ۲۷، چاه ها با ۱۵ و دریاچه های طبیعی با ۱۲ فوتی بیشترین تلفات غرق شدگی را داشتند. ۶۳ نفر نیز در سایر مکان های آبی جان خود را از دست دادند.

در ۴ ماهه نخست سال جاری آمار تلفات غرق شدگی در کشور با رشد ۶۵.۷ درصدی مواجه بود. این آمار از ۳۶۷ فوتی در۴ ماهه سال قبل به ۶۰۸ فوتی در ۴ ماهه امسال رسیده است.

در این مدت از کل تلفات غرق شدگی، ۱۱۰ نفر زن و ۴۹۸ نفر مرد بودند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تعداد زنان فوت شده بر اثر غرق شدگی در کشور بیش از ۲ برابر شده است.

آمار بالای غرق شدگی در ۶ استان

بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های فارس با ۶۰، خوزستان با ۵۹ و مازندران با ۴۸ فوتی بیشترین آمار غرق شدگی را در کشور داشتند. اما علاوه بر این سه استان، آمار فوتی های غرق شدگی در استان های اصفهان با ۴۲، گیلان با ۴۱ و لرستان با ۳۸ فوتی نیر قابل توجه بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است، هر چند تقریبا طی ۱۵ سال اخیر بیشترین آمار غرق شدگی همواره مربوط به سه استان خوزستان، مازندران و گیلان بوده، اما در سال جاری استان های دیگری نیز با آمار بالای غرق شدگی مواجه بوده و رشد قابل توجهی در این زمینه داشته اند که البته بارش های ابتدای سال و وقوع سیل و پر حجم شدن آب رودخانه ها در افزایش این آمار بی تأثیر نبوده است.

در ۴ ماهه سال جاری استان فارس رشد ۸۷.۵ درصدی، اصفهان رشد ۲۰۰ درصدی و لرستان رشد ۱۵۳ درصدی در آمار تلفات غرق شدگی داشتند.

رشد قابل توجه غرق شدگی در تیر ماه

در گزارش پزشکی قانونی تاکید شده است، در تیر ماه امسال نیز آمار تلفات غرق شدگی رشد ۶۷.۴ درصدی داشت. در تیر ماه امسال ۲۴۱ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند در حالی که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۱۴۴ نفر گزارش شده بود.

مطابق آمارهای موجود در هر چهار ماه ابتدایی سال جاری شاهد رشد تلفات غرق شدگی نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم که بیشترین آن در فروردین با ۱۱۷ درصد و تیرماه با ۴۷.۴ درصد ثبت شده است.

هشدار سازمان پزشکی قانونی کشور به مسافران نواحی ساحلی و حاشیه رودخانه‌ها

با توجه به پیش رو بودن تعطیلات پایان هفته و نیز نزدیک شدن به ماه شهریور که پرسفرترین ماه سال است، سازمان پزشکی قانونی کشور با توجه بارشهای خوب سال جاری و نزول رحمت الهی و پر آب بودن رودخانه ها و کانال ها و با عنایت به رشد آمار تلفات غرق شدگی به ویژه در رودخانه ها و کانال های آب به مسافران نواحی ساحلی و حاشیه رودخانه ها توصیه می کند که حتماً اصول ایمنی و توصیههای ارگان های مسئول را مورد توجه قرار دهند و ضمن ممانعت از شنای افراد ناآشنا به فنون شنا، از اتراق در حاشیه رودخانه ها در زمان بارندگی و یا شنا در هوای نامساعد و یا در محدوده ایمن سازی نشده دریا جداً اجتناب کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: