اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۴۶۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - 19 August 2019
رئیس سازمان بهزیستی کشور:
رئیس سازمان بهزیستی کشور، وضعیت استخدامی پرسنل اورژانس اجتماعی را یکی از دغدغه های مهم این حوزه عنوان کرد و گفت: سازمان بهزیستی کشور طبق قانون متولی سلامت اجتماعی در کشور است که از ۲۲ هزار نفر نیروی انسانی شاغل در این سازمان ۴۵۰۰ نفر از آنان در اورژانس اجتماعی شاغل هستند که متاسفانه خرید خدمت می باشند درحالیکه در این حوزه نیازمند انباشت تجربه و تخصص و دانش است.

مهم ترین دغدغه بهزیستی، استخدام پرسنل اورژانس اجتماعی استبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در همایش تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی با بیان اینکه پوشش اورژانس اجتماعی مناسب نیست، گفت: با اجرایی شدن طرح جامع ارتقاء اورژانس اجتماعی می توان پوشش کامل تری در سطح کشور داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به رشد فناوری اطلاعات هنوز بسیاری از ثبت های ما دستی انجام می گیرد، گفت:در حال حاضر ۱۵۰ شهر پایگاه های اورژانس اجتماعی آنها بدون خودرو  هستند و در برخی جاها نیز این خودروها به صورت استیجاری بوده و متحدالشکل نیستند.

حضور نیروهای متخصص در اورژانس اجتماعی

قبادی دانا ادامه داد: نیروهای اورژانس اجتماعی متخصص و دلسوز هستند اما این سئوالات مطرح می گردد که آیا آنان اجازه ورود به محل زندگی و کار افراد را دارندو یا اینکه ساز و کارهای لازم دیده شده که به طور مثال در مواردی مانند خودکشی، این نیروها نیز حضور پیدا کنند.

فعالیت ۳۵۸ پایگاه اورژانس اجتماعی در کشور

وی با اشاره به فعالیت ۳۵۸ پایگاه اورژانس اجتماعی در کشور گفت: این مراکز به خرج نیروهای انسانی اداره می شودکه باید این نواقص برطرف شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با بیان اینکه نیروهای اورژانس همواره در معرض آسیب قرار دارند، گفت: گاهی فردی دچار حملات روان شده و به نیروهای اورژانس اجتماعی حمله می کند یا از آنان شکایت می کند بنابراین سلامت آنان در مکان های نیازمند به اورژانس اجتماعی باید تضمین شده و سختی کار آنان به ویژه برای زنان لحاظ شود.

استخدام پرسنل اورژانس اجتماعی مهم ترین دغدغه سازمان بهزیستی است

رئیس سازمان بهزیستی کشور، وضعیت استخدامی پرسنل اورژانس اجتماعی را یکی از دغدغه های مهم این حوزه عنوان کرد و گفت: سازمان بهزیستی کشور طبق قانون متولی سلامت اجتماعی در کشور است که از ۲۲ هزار نفر نیروی انسانی شاغل در این سازمان ۴۵۰۰ نفر از آنان در اورژانس اجتماعی شاغل هستند که متاسفانه خرید خدمت می باشند درحالیکه در این حوزه نیازمند انباشت تجربه و تخصص و دانش است.

قبادی دانا افزود: متاسفانه شرایط استخدامی کارکنان اورژانس اجتماعی مناسب نیست و این نیروها با مدارک کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی و روانشناسی، امنیت شغلی ندارند و برای پرداخت حقوق آنان در سال ۹۸، کسری بودجه داریم؛ بودجه حقوق در سال ۹۷ بسته شده است، درحالیکه پرداختی ها براساس سال ۹۸ انجام می گیرد.

اجرای طرح جامع ارتقای اورژانس اجتماعی

وی ادامه داد: برای استخدام کارکنان اورژانس اجتماعی با سازمان مدیریت و برنامه، کمیسیون اجتماعی مجلس و سازمان اجتماعی وزارت کشور وارد مذاکره شدیم و چاره ای نداریم جز اینکه طرح جامعی برای مرکز اورژانس اجتماعی داشته باشیم که این کار آغاز شده است؛ دیدارهایی با روسای مرکز فوریت های پزشکی داشتیم تا از برخی الگوی آنان کمک بگیریم البته جنس کار ما متفاوت است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به اینکه پیشگیری در اولویت فعالیت اورژانس اجتماعی است، گفت: زیبنده نیست که پس از ۲۰ سال از فعالیت نهاد کارآمد اورژانس اجتماعی در مسائل پایه ای مانند استخدام دچار اشکال باشیم.

وی یادآور شد: اورژانس اجتماعی از سال ۷۸ کار خود را به صورت آزمایشی آغاز کرد و خودروهای آن از سال ۸۶ به صورت متحدالشکل درآمدند و در سال ۹۵ مجهز به سیستم ردیاب شدند.

بیش از ۷۲ هزار تماس با اورژانس اجتماعی در سه ماه اخیر

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: طی سه ماه اخیر ۷۲ هزار و ۲۸۹ تماس گرفته شد که ۵۳ هزار و ۱۲۵ تا از آن‌ها منجر به حضور تیم‌های سیار شده است.




خبرنگار: پروین مرادی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
یاسمن منصوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
سلام و احترام حضور ریاست محترم سازمان بهزیستی کشور و آرزوی سلامتی و شادکامی.از حسن توجه جنابعالی نسبت به نیروهای اورژانس اجتماعی و پیگیری وضع استخدامی و امنیت شغلی این نیروها سپاسگزارم انشالله بزودی شاهد تبدیل وضعیت و بهبود شرایط خدمت این گروه باشیم. اینجانب نیز در خدمت اورژانس اجتماعی هرمز گان میباشم.در پناه حق
نام:
ایمیل:
* نظر: