اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - 19 August 2019
رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران باید با توجه به آزادی کشتی توقیف شده، به دنبال دریافت خسارت باشد

تاکید دستگاه قضا بر مطالبه خسارت توقیف نفتکشبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضائیه پیش از ظهر امروز در جلسه شورای عالی قضایی افزود: با توجه به روز‌های توقیف کشتی، فقط آزادی نفتکش کفایت نمی‌کند و باید حتماً مطالبه خسارت هم به دنبال داشته باشد تا درس عبرت برای کسانی باشد که برخلاف همه مقررات و قوانین بین المللی، اقدام به توقیف کشتی می‌کنند.

 رکن ولایت علوی، اجرای عدالت است

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز رکن اول در تمسک به سیره ولایت علوی برای ما، اجرای عدالت است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای عالی قضایی افزود: اجرای عدالت در مجلس شورای اسلامی در قالب قانونگذاری عادلانه و در دستگاه قضایی هم در قالب صدور حکم عادلانه متجلی می‌شود.

وی گفت: مهم‌ترین پیام غدیر، اجرای عدالت در پرتو آموزه‌های دین و شریعت است و ما امروز از قوانین اسلامی، مردان و زنان صالح در جای جای کشور و اراده پولادینی که همواره تصمیم بر اجرای عدالت دارند، بهره‌مند هستیم.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اهمیت احساس وجود عدالت در میان مردم افزود: مردم باید احساس کنند که دستگاه‌های اجرایی عادلانه حرکت می‌کنند، قوانین بدون تبعیض تصویب و احکام هم عادلانه و بدون تبعیض صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز برای مدیران و مسئولان کشور، درس و پیام اصلی و مهم غدیر، اجرای عدالت است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: ما در دستگاه قضایی معتقدیم که مبارزه با تبعیض و فساد و اجرای عادلانه قانون، می‌تواند هم رضایت خداوند و هم رضایت خلق خدا را در پی داشته باشد.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: در دستگاه قضایی مکلف هستیم با همه افراد حتی کسانی که اصطلاحاً به آن‌ها یقه سفید‌ها گفته می‌شود و فکر می‌کنند خط قرمز هستند و کسی با آن‌ها برخورد نمی‌کند؛ برخورد کنیم و مصمم هستیم که اجرای عدالت برای ما خط قرمز نداشته باشد و مردم این احساس را داشته باشند که دستگاه قضایی کشور مصمم به اجرای عدالت است.

 اجرای عدالت برای همه راضی کننده است 

رئیس قوه قضاییه در ادامه با بیان اینکه اجرای عدالت برای همه راضی کننده است، افزود: این سخن را که برخی می‌گویند در اجرای عدالت بالاخره یک فرد ناراضی است، سخن تامی نمی‌دانیم، ممکن است کسی در ظاهر بگوید که در اجرای عدالت به من ظلم شد، اما همین فرد وقتی که با خدای خود خلوت کند می‌فهمد که تصمیم عادلانه است، زیرا خدا در نهاد همه، عدالتخواهی را قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: اجرای عدالت هم رضای خدا و هم رضای خلق را به دنبال دارد و اگر عده‌ای ناراضی شدند، نباید به آن‌ها توجهی کرد، ناراضی شدن عده‌ای خاصی نمی‌تواند تعیین کننده باشد.

رئیس قوه قضاییه افزود: از خداوند می‌خواهیم که به برکت غدیر به همه ما تفضل کند تا عادلانه بیندیشیم و عادلانه عمل کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: