اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - 18 August 2019
دریاچه هنر با مساحت ۲۵ هزار مترمربع و باغ هنر با مساحت ۵ هزار مترمربع به عنوان بزرگترین طرح هنری در مرکز تهران افتتاح شد

افتتاح بزرگترین طرح هنری مرکز شهر تهرانبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از صدا و سیما، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم افتتاح پروژه‌های عباس آباد، دریاچه هنر با مساحت ۲۵ هزار متر‌مربع و باغ هنر با مساحت ۵ هزار مترمربع را در غرب باغ کتاب تهران افتتاح کرد.

پیروز حناچی گفت: چند ایستگاه مترو و پایانه در غرب و شرق اراضی عباس‌آباد واقع شده استو در این مجموعه باغ جواهرات، باغ کتاب و پارک آب و آتش وجود دارد که از جاذبه‌های دیدنی و جالب برای شهروندان است.

شهردار تهران ادامه داد: مجموعه اراضی عباس‌آباد از جاذبه‌های جدید شهر تهران است که طرح آن در شورای عالی شهرسازی و کمیسیون ماده پنج به تصویب رسیده و پس از اجرای کامل به یکی از جاذبه‌های بی نظیر تهران تبدیل می‌شود و سالانه چند میلیون نفر بازدیدکننده خواهد داشت.

وی در خصوص تأمین آب دریاچه گفت: قنات‌های زیادی به آن وصل است و تلاش می‌کنیم از آب زیرزمینی استفاده نشود و از پساب استفاده کنیم، با وزارت نیرو مذاکراه شده که تصفیه‌خانه‌های محلی ایجاد و با تصفیه فاضلاب از پساب استفاده کنیم.

باغ هنر با هدف خلق فضایی برای ارائه هنر‌هایی چون: موسیقی، تجسمی، شعر و ادبیات با تمرکز بر کوشک مرکزی و برقراری رابطه نزدیک میان هنرمند و مخاطب و ارتقاء درک هنری جامعه با تمرکز بر هنر ایرانی طراحی شده است.

بخش دیگری از باغ برای برگزاری همایش‌ها، گردهمایی‌ها، آموزش‌های تخصصی، اطلاع‌رسانی هنری و امور اداری است و بخشی هم گردشگری و هنری است که رواق، کوشک مرکزی، آمفی تئاتر روباز ۲۰۰ نفره، سرای نمایش آثار فاخر هنرمندان تجسمی، آمفی تئاتر با ظرفیت ۲۵۰ تا ۳۵۰ نفر ویژه همایش و کارگاه، تالار اجتماعات مرکزی، ۶ سالن همایش ۲۰ تا ۵۰ نفر، فروشگاه‌های عرضه آثار هنری، باشگاه هنرمندان، قهوه خانه (کافی‌شاپ) و سالن غذاخوری در آن قرار دارد.

  آغاز ساخت­ مجموعه «چهارباغ»

پیروز حناچی شهردار تهران، صبح امروز در شمال مصلای امام خمینی حضور یافت و ساخت طرح احداث چهارباغ، شامل باغ بهشت به مساحت ۱۲ هکتار، باغ دانش به مساحت ۶ هکتار، باغ آفرینش به مساحت ۱۰ هکتار و باغ ایمان به مساحت ۱۴ هکتار را آغاز کرد.

این طرح مجموعاً ۴۲ هکتار وسعت دارد و در ضلع شمالی مصلای امام خمینی و جنوب منطقه اراضی عباس‌آباد حد فاصل اتوبان مدرس و حقانی واقع شده است.

  اتصال شمال و جنوب اراضی عباس آباد با طرح چهارباغ

حناچی در مراسم آغاز ساخت طرح چهار باغ مصلای امام خمینی تهران گفت: یکی از ویژگی مهم این باغ، اتصال شمال و جنوب اراضی عباس آباد است که البته این کار بدون حمایت رهبری محقق نمی‌شد

شهردار تهران با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در آستانه عید غدیر به مردم تهران هدیه ارزشمندی دادند، گفت: از مجموع ۵۲۰ هکتار اراضی عباس‌آباد،۳۵۰ هکتار به ما تحویل داده شده است.

وی افزود: این طرح در حداقل زمان ممکن آماده خواهد شد و یکی از هدف‌های مهم آن اتصال به مصلی است که از طریق زیرگذر انجام می‌شود.

حناچی ادامه داد: مذاکرات صورت گرفته و قرار است یک ایستگاه مترو در اینجا ساخته شود تا دسترسی مردم آسان شود.

وی گفت: در اینجا جاذبه‌هایی هم احداث خواهیم کرد تا به یک مقصد گردشگری تبدیل شود و انشالله مرحله اول این مجموعه ظرف مدت یک سال ساخته خواهد شد.

حناچی افزود: طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی نهایت میزان ساخت و ساز ۵ درصد کل سطح محوطه است.

 آغاز راهی نو برای کسب نظر نخبگان درباره چالش‌های تهران

شهردار تهران از آغاز راهی نو برای کسب نظر نخبگان و پژوهشگران درباره مسائل تهران و چالش‌های آن خبر داد.

براساس این گزارش، پیروز حناچی در فضای مجازی نوشته است: متن و نتایج بیش از ۸۰۰ طرح مطالعاتی پایان یافته از طریق سامانه "پژوهش یار" در منظر شهروندان قرار گرفت و این اطلاعات به طور مداوم تکمیل خواهد شد.

تلاش ما، آغاز راهی نو برای کسب نظر نخبگان و پژوهشگران درباره مسائل تهران و چالش‌های آن است.» که سرباز این مملکت هستیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: