اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - 18 August 2019
خرازی:
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی درباره رفع توقیف کشتی حامل نفت ایران در جبل الطارق تاکید کرد: اتفاق اخیر یک پیروزی دیپلماتیک برای کشورمان و شکستی بود برای انگلیس که بدون هیچ توجیه قانونی دست به این کار زده بود.

رفع توقیف کشتی ایران پیروزی دیپلماتیک برای ایران بودبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دومین همایش ملی روش‌های تحلیل اطلاعات در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اتخاذ راهبرد مقاومت توسط ایران و استمرار این راهبرد گفت: حق را باید ستاند و حق به انسان هدیه داده نمی‌شود. ما هم به عنوان ملتی که همواره مقاوم بوده‌ایم و در راستای تامین حقوق خود تلاش کرده و بهای زیادی را پرداخته‌ایم، از طریق مقاومت می‌توانیم در برابر زورگویی‌های دشمنان ایستادگی کرده و حق خود را بگیریم.

 وی با بیان اینکه آنچه که در ماه‌های اخیر به عنوان راهبرد مقاومت و راهبرد توازن اتفاق افتاد نشان داد که در راستای مقابله با زورگویی‌های دیگران می‌توانیم حقوق خود را استیفا کنیم، اظهار داشت: امروز ملت ایران از این بابت توانسته‌اند در مقابل زورگویی‌ها آمریکا و متحدانش مقاومت کرده و اقتدار خود را نشان دهند. باید این راهبرد با تدبیر، عقلانیت و خردورزی ادامه پیدا کند تا این مشکلات خاتمه پیدا کند.

خرازی در پاسخ به سوالی درباره تدوین سند راهبردی سیاست خارجی و قرار دادن راهبرد مقاومت فعال در این سند تصریح کرد: البته این سند نیست و در واقع راهبردی است که در شورای راهبردی روابط خارجی تهیه می‌شود و با صلاحدید مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود. در مورد راهبرد مقاومت فعال گزارش‌هایی را خدمت ایشان ارسال کرده‌ایم و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوالی درباره رفع توقیف کشتی حامل نفت ایران در جبل الطارق خاطرنشان کرد: اتفاق اخیر یک پیروزی دیپلماتیک برای کشورمان و شکستی بود برای انگلیس که بدون هیچ توجیه قانونی دست به این کار زده بود. این حرکات دشمنان قطعا پایانی ندارد و آنها همواره توطئه‌ها و نقشه‌های زیادی را برای ما طراحی می‌کنند و باید در برابر این توطئه ها آماده باشیم.

دومین همایش ملی روش‌های تحلیل اطلاعات صبح امروز یکشنبه به همت دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی وزارت اطلاعات برگزار شد.

 

 

منبع: ایرنا


نام:
ایمیل:
* نظر: