اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - 17 August 2019
ادیانی:
نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: دولت بدون آنکه اذن رهبری را در خصوص استفاده از صندوق توسعه ملی برای تامین منابع مالی مدیریت پسماند بگیرد، در لایحه بودجه پیش‌بینی کرده که خلاف قانون است.

برداشت از صندوق توسعه ملی بدون اذن رهبری امکانپذیر نیست

به گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از خانه ملت، سیدعلی ادیانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: اخیراً آقای کلانتری به جهت عدم اشرافیت به قانون اساسی و فرآیند تقنین خلاف قانون عمل کرده است و در ادبیاتی غیرفاخر و در جهت تشویش اذهان عمومی مطلبی را بیان کردند.

نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه و جویبار در مجلس درباره صحبت های رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست درخصوص بحث مدیریت پسماند ادامه داد: دولت یک میلیارد و 300 میلیون دلار برای پسماند در بودجه 96 پیش بینی کرده و نمایندگان شمال کشور در مجلس هیچ اقدامی برای تصویب آن انجام ندادند.

وی افزود: لایحه دولت به استناد این بوده است که منابع مالی مدیریت پسماند از صندوق توسعه ملی که نیاز به اذن رهبری دارد، تامین شود. مجلس نمی‌تواند این لایحه را بدون اذن رهبری تصویب کند چرا که خلاف اصل 110 قانون اساسی عمل کرده است و دولت نباید قبل از آنکه اذن رهبری را می گرفت در لایحه بودجه پیش بینی می کرد. جای تعجب است فردی که سال ها مدیر اجرایی بوده است، از روند تصویب قانون اطلاعی ندارد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: دولت باید اجازه استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را از رهبری معظم می گرفت و بعد به مجلس ارائه می کرد که به همین دلیل تصویب آن محقق نشد، اما به موضوع پسماند در قانون برنامه و بودجه سال 98 توجه خاصی شده و باید به بخش‌های مثبت آن توجه شود. کمیسیون کشاورزی این موضوع را پیگیری کند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: