اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - 13 August 2019
قربانی با اشاره به قانون نصب کارتخوان در مطب پزشکان:
نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، با اشاره به درخواست انجمن دندانپزشکان از معاون اول رئیس جمهور مبنی بر به تعویق انداختن اجرای قانون نصب کارت‌خوان در مطب‌ پزشکان، گفت: این نامه افکار عمومی را قانع نکرد.

نامه انجمن دندانپزشکان به جهانگیری افکار عمومی را قانع نکرد

به گزارش عصرپرس ازخانه ملت، محمد حسین قربانی در رابطه با درخواست انجمن دندانپزشکان عمومی ایران از معاون اول رئیس جمهور مبنی بر به تعویق انداختن اجرای قانون نصب کارت‌خوان در مطب‌ پزشکان، گفت: دندانپزشکی یک تشکیلات صنفی بوده و در جامعه دندان‌پزشکان چندین انجمن صنفی وجود دارد،  از طرفی فضایی در افکار عمومی به وجود آمده که جامعه پزشکان فرار مالیاتی دارند، در حالی که این موضوع کاملا بر خلاف واقعیت‌های موجود است چرا که پزشکان مانند هر شغل دیگری مالیات می‌دهد، اما این نامه شبهه‌ای در افکار عمومی ایجاد می‌کند که جامعه پزشکی نمی‌خواهد مالیات بپردازد.

جامعه پزشکی در خط مقدم ارائه خدمت سلامت به مردم است

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه جامعه پزشکی در خط مقدم ارائه خدمت به مردم در حوزه سلامت بوده و نسبت به پرداخت مالیات در چهارچوب قانون پیشتاز است، ادامه داد: شاید افرادی در جامعه پزشکی وجود داشته باشند که از پرداخت مالیات فرار کنند، اما این تعداد بسیار محدود بوده و در تمامی صنوف و مشاغل وجود دارد.

وجود کاتخوان مصداق دریافت مالیات نیست

وی با تاکید بر اینکه وجود کات‌خوان مصداق دریافت مالیات نیست، اظهار کرد: مصداق دریافت مالیات باید سازمان امور مالیاتی باشد، از طرفی لازم است این سازمان با تشکلات صنفی از جمله نظام پزشکی در رابطه با حوزه بهداشت و درمان و سلامت  جلسه‌ای تشکیل داده و میزان مالیات تمام رشته‌های پزشکی را بر اساس درآمد مشخص کرده و دریافت کنند، بی تردید این روش را تمامی اعضای جامعه پزشکی قبول خواهند داشت.

نامه انجمن دندانپزشکان به جهانگیری افکار عمومی را قانع نکرد

قربانی با اشاره به نامه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران به معاون اول رئیس جمهور در خصوص تاخیر در اجرای قانون کارت‌خوان در مطب‌ها، افزود: این نامه نه تنها افکار عمومی را قانع نکرد بلکه ابهاماتی را هم در خصوص فرار مالیاتی پزشکان به وجود آورد در حالی که جامعه پزشکی مانند تمامی مشاغل مالیات می‌پردازد. از طرفی در حال حاضر بیش از 90 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم و تنها  حدود 50 هزار میلیارد تومان مالیات دریافت می‌کنیم. بر همین اساس این میزان فرار مالیاتی در کشور نشان دهنده عدم وجود سازکار مناسب برای دریافت مالیات است  که باید هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

نصب کارتخوان بر کیفیت ارائه خدمات پزشکی تاثیر گذار نیست

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بخشی از نامه انجمن دندانپزشکان به جهانگیری مبنی بر این که قانون نصب کارت‌خوان در مطب‌ پزشکان کیفیت ارائه خدمات پزشکی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: بعید می‌دانم نصب کارتخوان بر کیفیت خدمات پزشکی تاثیرگذار باشد، چرا که جامعه پزشکی از تعرفه قانونی پیروی می‌کند که بر اساس چهارچوب خاصی نوشته شده است، از طرفی تعهدات و وظایف پزشکان در چهار چوب مزد و دریافت هزینه تعریف نمی‌شود، بلکه بر اساس وجدان و تعهد کاری است.


نام:
ایمیل:
* نظر: