اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - 11 August 2019
در سفر معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت به شیراز انجام شد؛
مرکز خدمات جامع سلامت علی ابن ابیطالب (ع) شیراز با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت به بهره برداری رسید.

بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت علی ابن ابیطالب (ع) شیرازبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وبدا، سیدکامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در سفر به شیراز در حاشیه مراسم بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت حضرت علی ابن ابیطالب (ع) شیراز، ضمن تاکید بر استفاده از سازوکارهای قانونی و قابلیت های بخش غیردولتی برای توسعه خدمات سلامت، با اشاره به جایگاه شیراز در عرصه پزشکی و ارائه خدمت به بیمارانی از سراسر کشور، اظهار کرد: این جایگاه به دلیل حضور پزشکانی زبردست و ماهر است که موجب شده مردم و بیماران برای دریافت این خدمات به شیراز مراجعه کنند.

وی افزود: باید تلاش شود تاسیسات مناسب درمانی ایجاد شده و همزمان، تجهیزات و تکنولوژی های روز دنیا نیز در آن فراهم شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه با مشارکت نیکوکاران و بخش خصوصی خدمات در طی سال های گذشته گسترش یافته است، ادامه داد: لازم است همپای این روند توسعه، نسبت به گسترش خدمات درمانی و ایجاد زیرساخت ها، اقدام شود.

 وی درخصوص اولویت بندی تکمیل پروژه سلامت گفت: در قانون بودجه ردیف اعتباری این پروژه ها پیش بینی شده است، اما با توجه به حجم بالای اعتبارات موردنیاز، لازم است از تمامی سازوکارهای قانونی و قابلیت های بخش غیردولتی نیز استفاده کرد.

تقوی نژاد تصریح کرد: در این سفر با کمک مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، راهکارهای مشارکت نیکوکاران سلامت و افرادی که آمادگی سرمایه گذاری در این بخش را دارند، بررسی شد و در این زمینه مذاکراتی صورت گرفته است که امیدواریم این رایزنی ها به ثمر رسیده و پروژه های موردنظر در زمان تعریف شده به بهره برداری برسد.

تاکید بر افزایش دسترسی مردم به مراکز بیمارستانی

علی بهادر رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم، دستاورد سفر یک روزه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت را بهره برداری از چند خدمت جدید در حوزه سلامت که شامل، مرکز خدمات جامع سلامت روستای کفری و حضرت علی ابن ابیطالب(ع) و پایگاه سلامت عرفان و همچنین، بازدید از پروژه های سلامت و دیدار با مسئولان استانی، با هدف بررسی راهکارهای توسعه خدمات، عنوان کرد و گفت: پروژه در دست اجرای بیمارستان حضرت صدیقه طاهره (س) در منطقه میانرود، یکی از پروژه های مهم سلامت در شیراز است که بهره برداری از آن، خدمت بزرگی به مردم این منطقه خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر توسعه دسترسی به خدمات سلامت در تمامی مناطق تاکید کرد و با اشاره به تمرکز مراکز بیمارستانی در مرکز شهر شیراز، توسعه این مراکز در دیگر مناطق را از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز برشمرد.

گفتنی است، مرکز خدمات جامع سلامت حضرت علی ابن ابیطالب (ع) شیراز با حضور سه پزشک، یک دندانپزشک و ۱۹ نفر نیروی انسانی، به ۳۱هزار و ۸۴۰نفر از جمعیت شیراز، ارائه خدمت می کند. این مرکز با زیربنای هزار و ۶۰۰ مترمربع، دارای خدماتی نظیر، پزشک خانواده، دندانپزشکی، مراقب سلامت، بهداشت محیط و حرفه ای، تغذیه، سلامت روان، آزمایشگاه و مبارزه با بیماری ها است.


نام:
ایمیل:
* نظر: