اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - 11 August 2019
شعار روز جهانی دریانوردی؛
مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: روز جهانی دریانوردی طبق سنوات گذشته باید در هفته نخست مهرماه برگزار می‌شد اما با توجه به اینکه این روز مصادف با ایام محرم می‌شود، بنا شد این مراسم در ۲۷ مردادماه برگزار شود.

«توسعه دریایی کشور با ایجاد فرصت‌های شغلی برابر»به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر مرزبان مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی در خصوص برگزاری مراسم گرامیداشت روز دریانوردی و روز جهانی دریانوردی در مردادماه امسال اظهار داشت: روز جهانی دریانوردی طبق سنوات گذشته باید در هفته نخست مهرماه برگزار می‌شد اما با توجه به اینکه این روز مصادف با ایام محرم می‌شود، بنا شد این مراسم در ۲۷ مردادماه برگزار شود.

وی ادامه داد: با تصویب شورای مدیران ارشد دریایی و ابلاغی که به دبیرخانه می‌شود این تاریخ در تقویت ثبت و بر اساس همان زمان‌بندی اعلام شده برگزار می‌شود. به همین خاطر با تصویب شورا روز جهانی دریانورد و دریانوردی با یکدیگر تلفیق و در ۲۷ مرداد انجام خواهد شد و قطعاً اگر این همزمانی با ایام محرم صورت نمی‌گرفت، در همان هفته نخست مهرمان برگزار می‌شد

مرزبان ادامه داد: طبق روال هرساله این مراسم با سخنرانی وزیر محترم راه و شهرسازی و بعدازآن مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی شروع‌شده و در ادامه چند سخنرانی از سوی دیگر مقامات در این حوزه خواهیم داشت. بخش دیگر این مراسم تجلیل از دریائیان و دریانوردان نمونه است که در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص پیام امسال این مراسم گفت: پیام نهایی شده برای مراسم امسال «ناوگان ایرانی – دریانوردان ایران؛ توسعه دریایی کشور با ایجاد فرصت‌های شغلی برابر»‌ که به تصویب و پوستر آن‌هم منتشر شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: