اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - 08 August 2019
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از ایده‌های فناورانه با قابلیت تجاری‌سازی و اشتغال‌زایی حمایت مادی و معنوی به‌عمل می‌آورد.

حمایت بنیاد برکت از اشتغال‌زایی در حوزه‌ فناوری

به گزارش عصرپرس، در پی منویات رهبر معظم انقلاب و تأکیدات دکتر محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)  مبنی بر حمایت از فارغ‌التحصیلان جوان و خلاق که ایده‌های مبتکرانه در حوزه‌ فناوری دارند، بنیاد برکت با حمایت از این جوانان، مقدمات و بسترهای اشتغال‌زایی در این حوزه را نیز فراهم آورده است.

در همین زمینه، براساس تفاهمنامه‌ای که میان بنیاد برکت به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و پارک علم و فناوری به نمایندگی از جهاد دانشگاهی در برخی از استان‌های کشور از جمله کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری منعقد شده، مقرر شده است که ایده‌های فناورانه‌ با قابلیت تجاری‌سازی، اشتغال‌زایی و دارای پتانسیل ایجاد کسب‌وکار، پس از تأیید اولیه توسط پارک علم و فناوری به معاونت توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت معرفی شوند.

طرح‌های توجیهی اشتغال‌زایی معرفی‌شده از سوی پارک علم و فناوری، توسط بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) براساس رویه‌های موجود، مورد حمایت مادی و معنوی قرار می‌گیرند. در همین راستا، با حمایت بنیاد برکت به تازگی 30 طرح اشتغال‌زایی با محوریت طرح‌های فناورانه در استان کرمانشاه ایجاد و ادامه‌ این فرآیند، برای استان‌های دیگر و از جمله چهارمحال و بختیاری هم پیش‌بینی شده است.

بر اسا گزارش روابط عمومی بنیاد برکت در تفاهمنامه‌ منعقد شده میان بنیاد برکت و پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، مواردی همچون شناسایی، ظرفیت‌سنجی و تعیین توانمندی‌های بالقوه‌ متقاضیان در ارتباط با اشتغال، آموزش و توانمندی متقاضیان به منظور ایجاد اشتغال دایم و پایدار، سامان‌دهی و همکاری به منظور تأمین و تکمیل تجهیزات، مواد اولیه و لوازم مورد نیاز برای هر شغل و استقرار آن، راهبری و ارایه‌ مشاوره‌ حرفه‌ای به اعضای جامعه‌ هدف به منظور پایداری و توسعه‌ شغل ایجاد شده و نظارت و پایش مستمر در حین استقرار و اجرای طرح، پیش‌بینی شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: