اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - 05 August 2019
نماینده مردم ارومیه
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: کارگران ایرانی در اقلیم کردستان عراق با مشکل بیمه و مسکن مواجه هستند و دولت بایستی هرچه سریعتر به این مشکل رسیدگی کند.

نگران کارگران ایرانی در اقلیم کردستان عراق هستیم

به گزارش عصرپرس، روح‌الله حضرت پور؛ نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خانه ملت در خصوص سیر صعودی مهاجرت کارگران ایرانی به اقلیم کردستان  طی سال های اخیر، با تاکید بر اینکه کمبود کارگر در کشور به یک بحران جدی تبدیل شده است گفت: عدم برنامه ریزی مسئولین کشور ما باعث شده که کارگران ایرانی برای کسب درآمد بیشتر به خارج از کشور بروند که وضعیت اسکانشان خوب نبوده و اغلب چند نفر در یک اتاق کوچک زندگی می کنند.

با کمبود کارگر در کشور مواجه هستیم

وی افزود: کارگران ایرانی به علت ساخت و سازهای زیاد در کشورهای همسایه به ویژه در اقلیم کردستان عراق، به آنجا می روند و این عامل

باعث شده است که  برای انجام کارهای خدماتی خود در کشور، با  کمبود کارگر مواجه شویم.

حضرتپور تاکید کرد: با برنامه ریزی صحیح دولت می توان صنعت ساختمانی اعم از سیمان، گچ، سنگ و ... ایران را به این کشور صادر کرد.

دلار؛ عامل اصلی رفتن کارگران ایرانی به کردستان عراق

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دستمزد  در کردستان عراق بر حسب دلار است به هین دلیل کارگران رغبت بیشتری برای کار کردن در این اقلیم را دارند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کارگران ایرانی در حال حاضر با مشکل بیمه و مسکن در اقلیم کردستان عراق مواجه هستند و دولت بایستی هرچه سریعتر به این مشکل رسیدگی کند.

نگران کارگران ایرانی در کردستان عراق هستیم

حضرت‌پور با تاکید بر اینکه نگران کارگران ایرانی در اقلیم کردستان هستیم افزود: این کارگران به دلیل اسکان نامناسب و نداشتن بیمه احتمال تضییع شدن حق و حقوقشان بالاست  و حتی امنیت جانی هم ندارند که بایستی وزارت امورخارجه ورود کرده و مجلس نیز از این طریق پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.

وی گفت: استانداران 2 استان آذربایجان غربی و اربیل باید تفاهم نامه مشترکی را هم برای استفاده از ظرفیت های دو استان و هم محافظت از حقوق کارگران ایرانی در آن منطقه امضا کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: