اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - 05 August 2019
زمین لرزه‌ ۵ و ۲ دهم ریشتری؛
فرماندار گچساران شایعه تخلیه برخی روستاها را تکذیب کرد و افزود: اوضاع در گچساران آرام است؛ اعضای ستاد بحران در آماده باش کامل هستند.

آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده کهکیلویه و بویراحمد

به گزارش عصرپرس ازخبرگزاری صداوسیمای کهکیلویه و بویر احمد ؛ گزارش‌های اولیه تیم های ارزیاب هلال‌احمر حاکی از ترک‌خوردگی دیوارهای قدیمی در گچساران و ریزش کوه در محور جاده تنگ دیل گچساران به چُرام بوده است که این محور نیز با همت راهداری بازگشایی شده است .

فرماندار گچساران گفت : به محض وقوع زمین لرزه به ستاد بحران استان آماده باش اعلام شد.

خوان پایه افزود: خوشبختانه تاکنون خسارات جانی و مالی گزارش نشده است .

فرماندار گچساران شایعه تخلیه برخی روستاها را تکذیب کرد و افزود: اکنون اوضاع در گچساران آرام است و اعضای ستاد بحران در آماده باش کامل هستند.

مسئول ستاد بحران استان کهکیلویه و بویراحمد ؛ آمار مصدومان این حادثه را 5 نفر اعلام کرد که به علت ترس و درحین فرار در گچساران دچار مصدومیت شده‌اند.

محمدی تبار با اشاره به احتمال وارد شدن خسارت به برخی زیرساخت ها از جمله جاده های ارتباطی افزود: گروه های تعیین خسارت به نقاط مختلف شهرستان هایی که زلزله در آن ها شدید بوده است اعزام شده است.

وی بیان کرد: برق برخی مناطق گچساران که به علت زلزله قطع شده بود پس از 3 ساعت وصل شد و هم اکنون هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری از مردم خواست به هیچ عنوان به شایعاتی که برخی افراد به قصد بر هم زدن آرامش جامعه منتشر می کنند توجه نکنند.

محمدی تبار علت بسیاری از آسیب ها در زلزله های خفیف، مربوط به پناه گیری و فرار نامناسب است که مردم باید توصیه های آموزشی را جدی بگیرند .

 داوودی مهر مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد هم شایعات در خصوص ترک خوردن سد کوثر گچساران را رد کرد و گفت: هیچ خطری سازه این سد را تهدید نمی کند.

همچنین گزارش‌های دریافتی نیز حاکی از این است که شهرهای دیلم، گچساران و برخی شهرهای خوزستان از جمله اهواز، ایذه، بندرماهشهر، بندرامام، رامشیر، آبادان و شادگان و باغملک زمین‌لرزه را احساس کرده‌اند.

این زمین لرزه در شهرهای شیراز و بوشهر نیز احساس شده است.

مدیریت بحران استان خوزستان نیز به فرمانداری بهبهان اعلام آماده باش کرد .

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت : تاکنون از خسارت های احتمالی این زمین لرزه از شهرهای استان خوزستان گزارشی دریافت نشده است.

حاجی زاده افزود: با توجه به اینکه کانون زمین لرزه در خوزستان نبوده، برای پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی به فرمانداری بهبهان اعلام آماده باش شده است.

زمین لرزه ای به قدرت 5 و 2 دهم در مقیاس ریشتر بامداد امروز 14 مرداد شهرهای چرام ،یاسوج،دهدشت، دوگنبدان،لنده و دیشموک را لرزاند.

این زمین لرزه ساعت21دقیقه بامداد امروز 14 مرداد ، شهر یاسوج و دیگر مناطق استان را لرزاند.

مرکز این زمین لرزه در عمق 10کیلومتری زمین در فاصله 18 کیلومتری چرام،26 کیلومتری دوگنبدان،31 کیلومتری دهدشت و 76کیلومتری یاسوج رخ داد.

کانون اصلی این زمین لرزه شهر چُرام در استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: