اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - 03 August 2019
آذری جهرمی در همایش هفته ملی ازدواج:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر تبلیغ و ترویج ازدواج آسان، خواستار به تصویر کشیدن زندگی ساده توسط مسئولان شد.

زندگی ساده توسط مسئولان به تصویر کشیده شود

به گزارش عصرپرس از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش هفته ملی ازدواج در سالن همایش های صداوسیما برگزار شد، با اشاره به سالروز ازدواجش در تاریخ ۱۹ مرداد سال ۸۳ گفت: من برای ازدواج یک سیم کارت و گوشی موبایل داشتم که فروختم و با خرید حلقه ازدواج و آیینه و شمعدان در سالن تلاش وزارت کار مراسم ازدواج گرفتم.

وی با تاکید بر برگزاری مراسم ساده ازدواج افزود: خانواده همسرم وضع شان خوب بود اما ترجیح دادیم که مراسم ازدواج ساده ای برگزار کنیم و ‌با گذشت زمان و داشتن سه فرزند از ازدواجم راضی هستم.

آذری جهرمی با انتقاد از هماهنگ نبودن حرف با عمل برخی اظهار کرد: نمی شود دایم حرف از ازدواج ساده بزنیم اما در عمل مشاهده شود که از تالارهای فرمانیه و زعفرانیه پایین تر نمی آییم. بنابراین شروع زندگی ساده را باید از خود و فرزندانمان شروع کنیم.

آذری جهرمی با بیان اینکه شروع ساده زندگی می تواند پشتوانه مهمی برای آینده زندگی باشد، تصریح کرد: وقتی هزینه های سنگین برای شروع زندگی لحاظ شد نمی توان تصویر روشنی را برای زندگی مشترک ترسیم کرد.

وی با اشاره به نگاه رقابتی که در میان برخی از خانواده ها شکل گرفته اظهار کرد: برخی با عنوان اینکه «حالا یک شب است» با تحمیل هزینه های زنجیره وار هزینه های سنگین دیگری را تلمبار می کنند که به همین دلیل در خیلی از ازدواج ها برای ادامه مسیر زندگی زوج ها به مشکل بر می خورند؛ چون توقعات بالا می رود که نیاز به فرهنگ سازی برای نمایش عملی و عینی دارد که همه مسوولان کشور که مورد توجه و اعتماد مردم هستند باید در این امر مشارکت کنند تا نشان داده شود که حرف و عمل ما یکی است.

وزیر ارتباطات خواستار به تصویر کشیدن زندگی ساده  توسط مسوولان شد و خاطرنشان کرد: باید واقعیات را به تصویر بکشیم که این خود بزرگترین ترویج است و از زندگی های ساده تقدیر کنیم که الگوسازی زندگی ها نیاز به تلاش بیشتر دارد.

وزیر جوان کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه از دید من شبکه های اجتماعی بهترین ابزار برای اصلاح الگو و رفتارها در جامعه هستند، گفت: به سهم خودم وقتی پستی را در شبکه های اجتماعی همراه عکسی از خانواده ام منتشر می کنم در پایان آن هشتک می زنم «باخانواده» چرا که  باید همه را تشویق کرد زندگی با خانواده و اصلاح رفتار در زندگی را ترویج کنند چون راه حل اصلاح الگوها در فضای مجازی در خود فضای مجازی است.

آذری جهرمی در پایان سالروز ازدواج مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام را تبریک و تهنیت گفت.


نام:
ایمیل:
* نظر: