اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۱۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - 01 August 2019
وزیر نیرو در جمع مدیران عامل صنعت آب و برق آذربایجان شرقی تاکید کرد:
وزیر نیرو گفت: جهت‌گیری وزارت نیرو اعطای اختیارات و مسئولیت توأمان به شرکت‌های استانی است، در این صورت مجموعه ستاد وزارت نیرو فرصت پرداختن به مسائل مهم را پیدا خواهد کرد.

اعطای اختیارات و مسئولیت توأمان به شرکت‌های استانی

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان امروز پنج‌شنبه در جمع مدیران عامل صنعت آب و برق استان آذربایجان شرقی افزود: سطح بالاتر مدیریت و توانمندی مدیریتی این است که با مجموعه‌های محدودتر و متمرکزتر بتوانیم همین سرویس و بهتر از آن را ارائه کنیم که این مهم با تمرکززدایی از ستاد و بین بخشی عمل کردن امکان‌پذیر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که گرفتار تصدی‌گری در ستاد هستیم مجالی برای پرداختن به مسائل مهم صنعت آب و برق فراهم نخواهد شد.

اردکانیان با تأکید بر توجه به ماهیت آب و انرژی به عنوان عرصه‌های بین بخشی اظهار کرد: باید بتوانیم آب را مسئله همگانی کنیم، همه دستگاه‌ها را دعوت کنیم و پروژه‌ها را طوری تعریف کنیم تا همه دستگاه‌ها احساس کنند یک پروژه مشترک اجرا می‌کنند.

وزیر نیرو ادامه داد: اگر بتوانیم موضوع بین بخشی را از درون وزارت نیرو آغاز کنیم، طبیعتاً برای اجرای آن در بیرون از مجموعه نیز توفیق خواهیم یافت.

وی افزود: امسال توانسته‌ایم تاکنون حدود ۳۳۰۰ مگاوات بدون خاموشی نسبت به پیک مورد انتظار، کاهش داشته باشیم.

اردکانیان با اشاره به مصرف بالای بخش صنعت در استان آذربایجان شرقی و نقش مهم آب و برق در این استان مرزی، ارزش مدیریت مصرف را بالاتر از مدیریت تولید و تامین دانست و اظهار کرد: این استان نیازمند این است که در آن به مقوله مدیریت مصرف توجه بیشتری شود.

وزیر نیرو ادامه داد: باید از فرصت‌های موجود، محدودیت های تحریم و آمادگی های روحی و روانی مردم استفاده کنیم و این موضوع را به نقطه بدون بازگشت برسانیم تا بتوانیم بخشی از سرمایه‌های هنگفتی را که صرف ساخت نیروگاه‌ها می‌کنیم برای جوابگویی به شکل‌های دیگری بتوانیم در جهت خدمت صنعت برق و آب به مردم سوق دهیم.

وی همچنین بر به‌کارگیری نیروهای متخصص از بخش‌های مختلف به‌ویژه از طریق فراخوان تاکید کرد و گفت: لازم است در صنعت آب و برق به عنوان یک صنعت پیشرو، از نیروهای تحصیل کرده و متخصص بهره گرفته، به ویژه زمینه حضور بانوان توانمند و شایسته را فراهم سازیم.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: