اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - 01 August 2019
جهانگیری در واکنش به تحریم ظریف:
معاون اول رییس‌جمهور ظریف را نماینده توانای دیپلماسی مقبول و قانونمند ایرانی دانست و گفت که تحریم⁩ وی از سوی ⁧دولت ترامپ⁩ نشانه جدیدی از ماجراجویی یک قدرت زورگوست.

ریاکاری⁩ و ⁧دروغگویی⁩ در باب دعوت به ⁧مذاکره⁩

به گزارش عصرپرس، اسحاق جهانگیری روز پنج شنبه در واکنش به تحریم محمدجواد ظریف نوشت: تحریم ⁩ وزیر امور خارجه ایران از سوی ⁧دولت ترامپ⁩ نشانه جدیدی از بی منطقی⁩، درماندگی و ماجراجویی یک قدرت زورگوست.

وی که در حساب شخصی خود در توئیتر نسبت به این اقدام خصمانه دولت آمریکا واکنش نشان داده است ضمن توصیف محمد جواد ⁧ظریف بهشوانای دیپلماسی مقبول و قانونمند ایرانی⁩، افزود: حتی دشمنان عاقلِ ⁧ظریف⁩ بر دانش، مهارت و توانمندی کم نظریش در گفتگو و ⁧خلق فرصت های پرهیز از منازعه و جنگ⁩ واقف اند.

جهانگیری در پایان تاکید کرد: تحریم ظریف دلیل دیگری بر ⁧ریاکاری⁩ و ⁧دروغگویی⁩ در باب دعوت به ⁧مذاکره⁩ است.

تحریم وزیر خارجه ایران در حالی رخ داد که رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا اخیرا در سخنرانی های خود ادعای استقبال از مذاکره با ایران بدون هیچ پیش شرطی را طرح کرده بودند. اما همزمان با این ادعا دولت آمریکا سعی در افزایش تحریم های خود داشته و پس از تحریم رهبر معظم انقلاب، روز گذشته نیز با تحریم وزیر امور خارجه نشان داد عزمی برای انجام مذاکره شرافتمندانه و صادقانه ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: