اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - 31 July 2019
سخنگوی ناجا گفت: یک تبعه کشور اروپایی درخراسان جنوبی تحت پوشش شرکتی در حوزه صنایع دامپروری و کشاورزی از سال 1394 با ادعای سرمایه گذاری در این حوزه به کلاهبرداری 12 میلیارد تومانی اقدام کرده که با اطلاع مردمی پلیس آگاهی موفق به دستگیری آن می شود.

کلاهبردار اروپایی با قرار وثیقه 20 میلیاردی در بازداشت است

به گزارش عصرپرس، سردار احمدنوریان در دومین نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت امنیت اقتصادی اظهار داشت: در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در سال رونق تولید، رهنمود ایشان مبنی بر تأمین امنیت، لازمه تحرک و رونق اقتصادی است. بنا بر اقتضائات جامعه و شرایط جنگ اقتصادی، پیچیده شدن سازمان جرم و مجرمان اقتصادی؛ با هدف پیش بینی، پیشگیری و مقابله با جرایم اقتصادی و کمک به تأمین سلامت ساختارهای اقتصادی کشور، با تدبیر فرماندهی نیرو، پلیس امنیت اقتصادی در تاریخ 17 فروردین سال جاری تشکیل شد.

وی افزود: عملا بخشی از کارآگاهان زبده و مجرب پلیس در مجموعه تحت عنوان پلیس امنیت اقتصادی سازماندهی شدند .

سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: قاچاق کالا و ارز، جرایم پولی و بانکی، جرایم حوزه بورس، جرایم مالیاتی، جرایم پولشویی، تسهیلات غیرمجاز بانکی، زمین خواری و ... جرایمی است که در اولویت رسیدگی این پلیس قرار دارد.

سردار نوریان بیان کرد: بحمداله ظرف 4 ماه گذشته این پلیس توانسته است با تعامل و همکاری مراجع قضائی، سازمان های اطلاعاتی، امنیتی، دستگاه ها و وزارتخانه های دولتی نقش قابل توجهی در پیشگیری و مقابله با مفاسد و جرایم اقتصادی داشته باشد.

وی افزود: در حوزه قاچاق طی 4 ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 158 درصد افزایش کشف داشته ایم که این مهم با تمرکز بر مبارزه با سازمان ها و شبکه های قاچاق به دست آمده است.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: طی این 4 ماه 89 میلیون قلم داروی قاچاق کشف و متهمان به مراجع قضائی معرفی شده اند و یا در حوزه دام حدود 44500 راس دام قاچاق کشف شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 14 درصد افزایش کشف را نشان می دهد.

سردار نوریان گفت: با اجرای طرح مبارزه با احتکار اقلام و کالاهای اساسی ( مواد خوراکی، گندم، آرد، شکر و برنج ) مقادیر قابل توجهی از این اموال کشف و تحویل مراجع ذیصلاح شده است.

وی به کشف بیش از 32 میلیون لیتر سوخت قاچاق اشاره کرد و ادامه داد: بیشترین کشفیات مربوط به شرق کشور، استان های ساحلی و جنوب کشور بوده است.

سخنگوی ناجا گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این پلیس جلوگیری از فرار مالیاتی از طریق شناسایی متخلفان کلان مالیاتی (بیش از 3 هزار میلیارد تومان) و برخورد با زمین خواری بوده که بیش از 400 هکتار از اراضی دولتی و منابع ملی توقیف و به بیت المال بازگشت داده شد.

سردار نوریان عنوان کرد: کمک به بانک مرکزی در راستای کنترل بازار ارز به صورت هدفمند یا کار اطلاعاتی در خصوص برخورد با افرادی که در بحث خرید و فروش غیرقانونی ارز فعالیت داشتند، اقدامات موثری بوده که صورت گرفته است.

سخنگوی ناجا همچنین ادامه داد: درمقابله با پولشویی، سایت های قمار و شرط بندی در فضای مجازی که باعث اخلال در بازار ارز، خودرو، سکه، طلا و ... می شود با همکاری پلیس فتا اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

سردار نوریان در این راستا توضیح داد: پلیس فتا از ابتدای سال تاکنون با رصد پیش دستانه 688 سایت، حدود 344 پرونده قضائی علیه مجرمین و گردانندگان این سایت ها تشکیل داده و تاکنون مبلغ 8 میلیارد تومان آن توقیف شده است.

وی با بیان اینکه اخیرا نیز با هماهنگی های صورت گرفته، پلیس در مبادی رسمی ورود و خروج کالا مستقر شده، ادامه داد: علاوه بر همکاری های پلیس با دولت در حوزه های مبارزه با مفاسد اقتصادی و ایجاد امنیت، معاونت اجتماعی با عضویت در ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور مسئولیت کارگروه رصد و پایش اقتصادی را به عهده دارد و با همکاری دستگاه های عضو کارگروه نسبت به رصد تخصصی این حوزه اقدام می کند.

سردار نوریان گفت: موضوع تحریم، پیامدها و راه کارها، موضع گیری ها و اظهار نظرهای داخلی، موضع گیری مقامات و مسئولان رسمی خارجی، عملیات روانی جریان ضد انقلاب و معاند و شایعات و اختلاف افکنی ها در فضای مجازی، شبکه های فارسی زبان ماهواره ای و رسانه های اجتماعی، موضوع گرانی و تاثیر بر معیشت مردم و ... از جمله محورهای رصد است.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: در طول این مدت اخبار، تحلیل ها و یافته های کارگروه به طور مستمر در اختیار دبیرخانه این ستاد جهت اقدامات تخصصی و پیشگیرانه و مقابله ای توسط کارگروه ها و دستگاه های مرتبط قرار می گیرد که جا دارد از زحمات ارزشمند "عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور به عنوان رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور تشکر می کنم.

وی خاطرنشان کرد: امروز به واسطه تحریم ها و فشارهای تحمیل شده به نظام، استکبار جهانی در صدد است از طریق جنگ اقتصادی و در کنار آن با هجمه رسانه ای و عملیات روانی به گونه ای به زعم باطل خود، مردم و نظام را وادار به پذیرش خواسته های نامشروع و ظالمانه خود کند. در چنین شرایطی عده ای فرصت طلب به طمع افتاده و به دنبال منافع خود و سودجویی بوده و عملاً در زمین دشمن بازی می کنند . در کنار سایر دستگاه ها و سازمان ها، مبارزه بی امان و شبانه روزی و مجاهدانه خود را تا قطع دست مفسدان و رانت خواران اقتصادی همچنین سالم سازی اقتصادی کشور و حاکم شدن آرامش و ثبات بر بازار داخلی و کمک به رونق تولید ادامه خواهیم داد.

کلاهبردار اروپایی با قرار وثیقه 20 میلیاردی در بازداشت است

سخنگوی ناجا خاطرنشان کرد: یک نفر از اتباع کشور اروپایی در استان خراسان جنوبی تحت پوشش شرکتی در حوزه صنایع دامپروری و کشاورزی از سال 1394 با ادعای سرمایه گذاری در این حوزه به کلاهبرداری 12 میلیارد تومانی اقدام کرده که با اطلاع مردمی پلیس آگاهی موفق به دستگیری آن می شود.

وی ادامه داد: در بررسی ها مشخص شد مدارک وی جعلی بوده و متهم قصاب است و اصلا سرمایه ای نداشته، در ضمن با یک کلاهبردار بین المللی که از سوی پلیس اینترپل تحت تعقیب است ارتباط داشته، در حال حاضر نامبرده به دلیل جعل اسناد و کلاهبرداری از شهروندان با قرار وثیقه 20 میلیارد تومانی با حکم قضائی در بازداشت به سر می برد.

دستگیری سارقان اموال دوچرخه سوار آلمانی در تنکابن

سردار نوریان همچنین درخصوص برخورد شدید و قاطع پلیس با افراد متعرض به امنیت گردشگران خارجی در ایران، عنوان کرد: آمارها و اخبار واصله حاکی از این است که در اغلب کشورهای توریست پذیر تعرض به گردشگران را شاهدیم و حتی در برخی کشورهای اروپایی به گردشگران در هنگام ورود توصیه های زیادی برای حفظ جان و اموالشان می شود؛ اما در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما، مهمان حبیب خداست و از ارج و قرب زیادی نزد میزبان برخوردار است بنابراین به هیچ وجه اجازه نمی دهیم افرادی آگاهانه یا ناآگاهانه امنیت گردشگری در ایران را به مخاطره بیندازند و ایران را ناامن جلوه دهند؛ از دستگاه قضا هم می خواهیم در خصوص اینگونه افراد شدیدترین مجازات را اعمال کنند تا به هیچ وجه جرات تعرض به یک گردشگر در ذهن افراد مجرم خطور نکند.

معاون اجتماعی ناجا در ادامه مطلب فوق عنوان کرد: ساعت ۲۱ چهارشنبه دوم مرداد در پی کسب خبری مبنی بر سرقت اموال یک توریست دوچرخه سوار آلمانی در منطقه نشتارود از سوی افرادی ناشناس و مصدومیت این توریست در این حادثه، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت. با انتقال مصدوم به مرکز درمانی، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی در کمتر از ۱۲ ساعت هر ۶ متهم این حادثه را شناسایی و دستگیر کردند و اموال مسروقه از آنان کشف و متهمان پس از تشکیل پرونده با حکم صادره از سوی مرجع قضائی، روانه زندان شدند و آن توریست خارجی، خانواده و بستگان وی از اقدام فوری و به موقع پلیس در شناسایی و کشف سرقت تشکر و قدردانی کردند.

سردار نوریان در پایان به حجم کشفیات در تهران بزرگ،‌ البرز و استان‌های همجوار پرداخت و خاطرنشان کرد: به سهم خود از همه فرماندهان عزیز انتظامی استان ها به ویژه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، فرماندهان استان های مرزی همچنین پلیس های تخصصی مخصوصاً پلیس امنیت اقتصادی و فرمانده محترم و بزرگوار سردار "محمد رضا مقیمی" تشکر می کنم.


نام:
ایمیل:
* نظر: