اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - 28 July 2019
وزیر بهداشت مطرح کرد:
وزیر بهداشت گفت: امروز شاهد تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان و تحولات حوزه پژوهش و تولید با اتکا به جوانان و دانشمندان جوان هستیم.

همکاری وزارت دادگستری و سازمان ثبت اسناد در راه اندازی دفاتر مالکیت فکری

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، دکتر سعید نمکی در حاشیه راه اندازی همزمان دفاتر و واحدهای مالکیت فکری در دانشگاه های علوم پزشکی که در رصدخانه سلامت وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه دستاوردهای ارزشمندی در حوزه پیوند دانشگاه ها به مراکز پژوهشی و شرکت های دانش بنیان داشته ایم و این دستاوردها می تواند مشکلات زیادی را در نظام سلامت کاهش دهد.

وی افزود: مخترعان، مبتکران و محققان باید اطمینان داشته باشند که تولیدات و اختراعات آنها بر اساس ضوابط خاص و مشخصی قابل ثبت و ضبط است و برای دیگران قابلیت دست اندازی نخواهد داشت.

وزیر بهداشت با اشاره به همکاری وزارت دادگستری و سازمان ثبت اسناد در راه اندازی دفاتر مالکیت فکری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، خاطرنشان کرد: امروز در همه کلان مناطق آمایشی کشور این دفاتر راه اندازی شد تا روند ثبت فکری و اختراعات محققان و دانشمندان تسهیل شود و موجب اطمینان خاطر آنها شود.

نمکی در بخش دیگری از سخنان خود از بیماری هپاتیت C به عنوان یکی از بیماری های نسبتا شایع در گروه های آسیب پذیر از جمله معتادان تزریقی و زندانیان یاد کرد و گفت: خوشبختانه هپاتیت C با مصرف دارو، قابل درمان است اما این بیماری، مقاربتی است و حدود 30 سال پیش، واکسیناسیون هپاتیت B را به برنامه واکسیناسیون کشوری اضافه کردیم چون شیوع این بیماری بالا بود و با اجرای برنامه واکسیناسیون هپاتیت B، امروز شیوع این بیماری و سرطان های اولیه کبد که عامل آن ابتلا به هپاتیت B است را کمتر مشاهده می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز گام دیگری در حذف هپاتیت C را در کشور از شهر رفسنجان با کمک و مشارکت پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد و خیرین سلامت آغاز کردیم و برنامه حذف این بیماری را در کشور آغاز کردیم و در آینده، سایر شهرها و دانشگاه های علوم پزشکی به این برنامه می پیوندند و امیدواریم که در یک برنامه زمانی دو ساله بتوانیم شاهد حذف هپاتیت C نیز در کشور باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: