اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۴ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - 27 July 2019
شریعتمداری:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جوانان وطن ما امروز نیازمند این هستند که مجهز به سرمایه مهارت در کنار دانایی شوند؛ این دو در کنار هم زمینه ساز ایجاد اشتغال مولد پایدار است.

مهارت آموزی و دانایی زمینه ساز ایجاد اشتغال مولد پایدار هستند

به گزارش عصرپرس، محمد شریعتمداری در حاشیه آیین تجلیل از مهارت آموختگان برتر نیروهای مسلح درباره طرح مهارت آموزی سربازان گفت: امسال به نام رونق تولید نامگذاری شده است و نهضت مهارت افزایی به عنوان یکی از مهمترین نیازهای مهم جامعه توسط همه نهادهای انقلاب اسلامی به خصوص نیروهای مسلح و شرکای اجتماعی آن به رسمیت شناخته شده است و همه با همکاری مشترک قابل ملاحظه ای جامعه اقتصادی را یاری می‌کنند

وی یکی از مهمترین نیازهای امروز در نظام آموزش کشور را  در مجهز کردن دانش آموختگان در عرصه های تحصیل به مهارت های فنی و حرفه ای دانست و تاکید کرد:  مهارت آموزی نیاز امروز جامعه ایران است.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی یکی از همکاریهای ارزشمند و مشفقانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با ستاد کل نیروهای مسلح در چارچوب تفاهم نامه ای با استفاده از اساتید و مربیان فنی حرفه ای مهارت آموزی نیروهای مسلح اعلام کرد  و گفت:  در این چارچوب مربیان در مراکز مختلف نظامی و انتظامی تحت نظارت ستاد کل نیروهای مسلح حضور می یابند.

وی ادامه داد: در قالب این تفاهم نامه این امکان فراهم شده که ۵۰۰ هزار نفر نیروی ورودی به مجموعه فعالیت‌های آموزشی نیروهای مسلح برای دوره مقدماتی سربازی که معادل همان هم در سال خروجی نیروهای مسلح برای ورود به بازار است در دوره خدمت مهارت فنی و حرفه‌ای را در یکی از رشته‌ها آموزش ببینند.

وی با  ابراز خرسندی از تشکیل بالغ بر   6500 دوره آموزشی در سطح کشور و آموزش مهارتی قریب به 130 هزار نفر از فرزندان این میهن در دوره سربازی در رشته های مختلف صنعتی ، کشاورزی، خدماتی و ... اظهار کرد:  البته بیشترین تقاضا و علاقمندی در حوزه تعمیر و نگهداری خودرو، برق کاری ساختمان و عیب یابی در این عرصه، آموزش های کامپیوتری و رایانه ای بوده است . البته آموزش هایی در حوزه های کشاورزی، گیاهان دارویی کشت و زرع نیز وجود داشته و همه در شرایط خوبی در مراکز آموزشی گوناگون در سطح ارتش ، سپاه پاسداران، مراکز مهم فرماندهی بسیج ، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، نیروی انتظامی و سایر مراکز صورت گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که از این آموزش ها نیز استقبال خوبی شده و امروز بسیار خوشحالیم که این موضوع جدی گرفته شده و در آینده روند رو به تکامل خود را طی خواهد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: روش پرداخت منابع ارزان قیمت برای توسعه اشتغال در مناطق روستایی و بخش های زیر 10 هزار نفر، استفاده از  مکانیزم مهارت آموزی برای فعالان و علاقمند به فعالیت های اقتصادی و دانش آموختگان دانشگاهها ، آموزش واقعی در محل کار واقعی، مشاغل خانگی که خیلی خوب توسعه پیدا کرده و سال گذشته 93 هزار نفر در این عرصه در کشور آموزش دیدند و با تشکیل  432 نمایشگاه محصولات آنها عرضه شد  اینها به صورت جایگرین عمل کرده و بخشی از نیازهای اشتغال جامعه ایران را مرتفع کرده است.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت جوان، کشور هنوز نیازمند به این است که با کار و تلاش بیشتر و ایجاد شرایط مطلوب برای سرمایه‌گذاری، بهبود فضای کسب و کار و ایجاد شرایط مطلوب برای دسترسی واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش مورد نیاز با شرایط همراه با سهولت و بکارگیری نظام‌های مناسب تامین اجتماعی برای اینکه فشار کمتری را به نظام کارفرمایی کشور برای پرداخت مطالبات بیاوریم، توجه به نظام‌های مالیاتی تولیدگرا که به نظام تولیدی کمک کند را ایجاد کنیم تا اهداف پیش‌بینی شده برای ایجاد اشتغال محقق شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: