اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - 27 July 2019
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در نشست با خیرین مهارتی :
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: باید میان آموزش های عالی و فنی و حرفه ای هماهنگی به وجود بیاید چرا که اموزش های مهارتی در کشور اثار ماندگار دارد .

باید میان آموزش‌های عالی و فنی و حرفه‌ای هماهنگی به وجود بیاید

به گزارش عصرپرس از وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، محمد شریعتمداری در نشست با خیرین مهارتی که عصر امروز پنجم مرداد در محل وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی برگزار شد گفت : پایه هایی که در دوره ابتدایی تا دبیرستان گذاشته می شود تا توانمندی ها در قالب هدایت تحصیلی صحیح شناسایی و شکوفا شود باید مورد توجه قرار بگیرد و حتما ایجاد مشوق ها می‌تواند به توسعه آموزش های مهارتی کمک کند.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های خیرخواهانه خیرین در جامعه اظهار کرد: وقتی خیرین با کمک به فراگیری یک مهارت به خانواده ها، آنها را توانمند کرده و از فقر خارج می کنند یک اقدام ماندگار انجام داده اند که باقیات و صالحات است.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود : اغلب ما اثر یادگیری های مهارتی را لمس کرده ایم.

شریعتمداری در ادامه به بیان تجارب خود در دوره تحصیل پرداخت و گفت: آنچه باقی می ماند مهارت های فنی است که مفید خواهد بود.

وی  عنوان کرد: دبیرخانه شورای عالی آموزش مهارتی به تازگی برای ایجاد هماهنگی بین دستگاهی دایر شده است.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آموزش های مهارتی به اقشار مختلف از جمله سربازان گفت: آموزش های مهارتی منفعت اقتصادی برای واحدهای صنعتی به دنبال خواهد داشت و کارآفرینان میتوانند به نحو احسن از آن بهره مند شوند و با ارتقای بهره وری در نهایت باعث ارتقا و کمک به اقتصاد ملی شوند.

شریعتمداری  ادامه داد: پایه هایی که در دوره ابتدایی تا دبیرستان گذاشته می شود تا توانمندی ها در قالب هدایت تحصیلی صحیح شناسایی و شکوفا شود باید مورد توجه قرار گیرد و به  دیگر  نیازهای کشور  نیز توجه کرد.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد : این وزارتخانه تلاش کرده تا نیازهای بازار کار را به تفکیک مناطق و به طور دقیق شناسایی و مزیت های نسبی مناطق را احصا کند

وی  به ضرورت همکاری با تشکل ها وسازمان های مردم نهاد  تاکید کرد  و از اعلام آمادگی برای انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با خیرین مهارتی و مدرسه ساز خبر داد.


نام:
ایمیل:
* نظر: