اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۴۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - 27 July 2019
شهرهای یادگیرنده یونسکو شهر جدید "هشتگرد" در مراسمی به شبکه شهرهای یادگیرنده سازمان یونسکو می‌پیوندد.

هشتگرد به شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو می‌پیوندد

به گزارش عصرپرس از وزارت راه و شهرسازی، شهر جدید هشتگرد امروز شنبه (پنجم مرداد) در مراسمی با حضور اعضای دفتر یونسکو در کشورمان و تعدادی از مسئولان شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت عمران شهر جدید هشتگرد به عضویت شبکه شهرهای یادگیرنده در خواهد آمد.

در پی برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی شهرهای یادگیرنده در سال ۲۰۱۵ در مکزیک، یونسکو درصدد برآمد تا شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده ( UNESCO Global Network of Learning Cities ) را راه‌اندازی کند. هدف از ایجاد این شبکه، ارتقای یادگیری مادام‌العمر و افزایش سطح آگاهی شهروندان برای ایجاد شهرهای یادگیرنده پایدار از طریق توانمندسازی فردی و اجتماعی، توسعه اقتصادی و پیشرفت فرهنگی، و توسعه پایداراست.

از دیدگاه یونسکو، شهر یادگیرنده، شهری است که با تاکید بر اهداف توسعه پایدار به سوی آموزش و یادگیری مادام العمر با کیفیت و برابر برای همه، کلیه منابع خود در هر بخش را برای تحقق مواردی نظیر، ارتقای یادگیری فراگیر از پایه تا آموزش عالی، احیای یادگیری در خانواده‌ها و محله‌ها، تسهیل یادگیری برای کار و در محل کار، گسترش استفاده از فناوری‌های نوین در یادگیری، ارتقای کیفیت یادگیری، و پرورش فرهنگ یادگیری در سراسر زندگی بسیج می‌کند.

مطابق اسناد یونسکو، بسیج کلیه منابع و استفاده از آن‌ها، حاکمیت و مشارکت کلیه ذینفعان و تعهد و اشتیاق قوی سیاسی از شرایط اصلی ایجاد یک شهر یادگیرنده عنوان شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: