اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - 27 July 2019
معاون اول رئیس جمهوری آیین نامه اجرایی اخذ عوارض از کالاهای مخرب محیط زیست را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

آیین نامه اجرایی اخذ عوارض از کالاهای مخرب محیط زیست ابلاغ شد

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، اسحاق جهانگیری تصویب‌نامه آیین نامه اجرایی بند (ط)‌ تبصره (۶) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

بر این اساس، هیات وزیران در جلسه ۳۰ تیر ماه ۱۳۹۸ با تصویب آیین نامه اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، فهرست کالاهای مشمول و میزان عوارض کالاهایی را که مصرف آنها منجر به تولید پسماند مخرب محیط زیست می‌شود، برای دریافت عوارض تعیین کرد.

همچنین این تصمیم با هدف کاهش اثرات زیست محیطی مخرب، ایجاد اشتغال در صنایع بازیافت، جلوگیری از اتلاف منابع در کشور و تولید و مصرف مواد اولیه صنایع از طریق توسعه صنعت بازیافت اتخاذ شد.

براساس این آیین نامه، سازمان امور مالیاتی کشور موظف است از فروش کالاهایی که مصرف آنها منجر به تولید پسماند مخرب محیط زیست می‌شود عوارضی را که توسط دولت تعیین می ‌شود دریافت کند.

همچنین، منابع وصولی تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال در اختیار وزارت کشور قرار می‌گیرد تا با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور برای بازیافت پسماندهای حاصل از کالاهای مزبور (ایجاد تأسیسات منطقه‌ای تبدیل پسماند به مواد و انرژی) با اولویت مشارکت بخش خصوصی مصرف شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: