اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۴۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۳۱ تير ۱۳۹۸ - 22 July 2019
همزمان با افزایش قابل توجه دما در نقاط مختلف کشور و استفاده هرچه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی، پیک مصرف پس از 16 روز دوباره وارد کانال 56 هزار مگاوات شد و تنها حدود 600 مگاوات تا شکستن رکورد اوج مصرف برق در کشور فاصله دارد.

مصرف برق کشور روند صعودی گرفتبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، روز گذشته در ساعت 16:19 دقیقه پیک مصرف برق کشور به 56 هزار و 459 مگاوات رسید که این رقم بیشترین میزان مصرف برق کشور در پیک تابستان امسال بوده است.

روز گذشته تمامی مبادلات برق کشور در زمان پیک حدود یک هزار و 659 مگاوات بوده است که از این میزان یک هزار و 378 مگاوات مربوط به صادرات و 40 مگاوات مربوط به واردات برق بوده است. همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به یک هزار و 433 مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به سه هزار و 799 مگاوات رسیده بود.

بر اساس این گزارش مشتركان مي‌توانند براي كاهش ميزان مصرف برق در پيك روزانه كه از ساعت 12 تا 16 تعيين شده است از دور كند كولرهاي آبي استفاده و كولرهاي گازي و ساير وسايل سرمايشي را روي درجه 24 تنظيم كنند.

همچنين مشتركان با عدم استفاده همزمان از وسايل برقي پرمصرف مانند اتو، جاروبرقي، ماشين‌ظرفشويي و لباسشويي در ساعت‌هاي مذكور و يا انتقال آن به ساعت‌هاي پاياني شب يا اوایل صبح، مي‌توانند در كاهش مصرف برق نقش بسزایی داشته باشند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: