اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۳۰ تير ۱۳۹۸ - 21 July 2019
سفیر ایران در لندن:
سفیر ایران در انگلیس در پی توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز هشدار داد، دولت این کشور باید نیروهای سیاسی داخلی را که می خواهند تنش های کنونی میان ایران و انگلیس را فراتر از ماجرای کشتی ها افزایش دهند، مهار کند.

انگلیس نیروهای تنش خواه داخلی را مهار کندبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، حمید بعیدی نژاد روز یکشنبه با انتشار پیامی در توئیتر، این تحولات را خطرناک و نسنجیده در مقطع زمانی حساسی در منطقه توصیف کرد.

وی در عین حال تصریح کرد که ایران برای مواجهه با سناریوهای مختلف محکم و آماده است.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمعه شب گذشته بنا به درخواست سازمان بنادر و امور کشتیرانی استان هرمزگان کشتی انگلیس به نام «استِنا ایمپرو» (stena impero) را به دلیل حادثه‌آفرینی، خاموش کردن سیستم موقعیت‌یاب و دفع پسماند نفتی توقیف کرد.

جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس ضمن ابراز نگرانی از این حادثه عنوان کرد که سفیر این کشور در تهران با مقامات وزارت امور خارجه ایران در تماس است تا این مسأله را حل کند.

همچنین متعاقب نشست اضطراری دولت انگلیس مقرر شد کشتی‌های این کشور فعلاً از تنگه هرمز تردد نکنند.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین در گفت وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود ضمن ابراز ناخرسندی از اقدام ایران، خواستار اقدام عملی تهران برای کاهش تنش‌ها شد.

با این حال «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: برخلاف اقدام غیرقانونی انگلیس در توقیف کشتی حامل نفت ایران، اقدام ما براساس درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی ایران با توجه به تخلف کشتی انگلیسی از مقررات صورت گرفته است و باید از مجاری حقوقی و قانونی پیگیری شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: